طرز تهیه نان رول شکلاتی فوق العاده نرم و پنبه ای در فر و تابه

طرز تهیه نان رول شکلاتی

 

نان های شکلاتی برای صبحانه های و عصرانه گزینه بسیار پر طرفداری هستد مخصوصا اگر در خانه تهیه شوند و مواد آن ها کاملا خانگی و بدون نگهدارنده باشد. این نون بافت بسیار خوب و پنبه ای دارد و چون از خمیرمایه برای تهیه آن استفاده شده است نرم و لطیف می شود. اما شما می توانید این رول شکلاتی را در فر یا تابه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان رول شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری خانگی

 

مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم معادل ۴ یا ۴.۵ پیمانه
شیر ولرم۲۰۰ میلی لیتر
شکر۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
مایه خمیر۲ ق چای خوری
روغن مایع۶۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
نمک۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱/۸ ق چای خوری
شکلات صبحانه یا نوتلابه مقدار لازم
زرده تخم مرغ + ۱ ق غذا خوری شیربرای رومال

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان فانتری

 

طرز تهیه نان رول شکلاتی

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

مایه خمیر را به همراه شکر داخل شیر ولرم ریخته و همزده و کنار میگذاریم تا ۵ دقیقه بماند و عمل آید. دقت کنید دمای شیر بسیار مهم است نباید خیلی داغ نه خیلی سرد باشد تا خمیر مایه عمل بیاد و کف کند و حتما از خمیرمایه تازه استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ و وانیل را هم بزنید و مایه خمیر عمل آمده را اضافه اضافه کنید و نمک را به آرد افزوده و به موادمان اضافه کنید و هم بزنید تا خمیرمان جمع شود و روغن مایع را کم کم اضافه کنید و خمیر را ده دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله سوم: استراحت مواد

داخل کاسه‌ را چرب کرده و خمیر را داخل کاسه قرار داده و با سلفون روی کاسه را پوشانده و در محیط گرم آشپزخانه قرار دهید تا خمیر به مدت تقریبی یکساعت عمل آید و حجمش دو برابر شود و سپس خمیر را چند ثانیه ورز داده تا هواگیری شود و خمیر را به شکل مستطیل با وردنه پهن کنید.

مرحله چهارم: تهیه نان رول شکلاتی

شکلات را با قاشق روى سطح خمیر میمالیم و خمیر را رول کنید و رول را از یک طرف با کمک چاقو یا برشگر و یا نخ برشه ای ۲ و نیم سانتی زده و داخل قالب ۳۰ سانتی که با کره چرب کنید ،چیده و روى خمیرها را با یک دستمال تمیز سبک بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دوم می‌دهیم تا حجمشان دوبرابر شود و پس از این مدت، روى خمیر ها را با زرده ى تخم مرغ مخلوط با شیر ،رومال بزنید و در فر از قبل گرم شده با دماى ١۹۰ درجه ى سانتیگراد به مدت تقریبى ٣٠ دقیقه قرار میدهیم تا پخته و طلایى شود برای پخت بدون فر باید داخل قابلمه یا تابه چرب شده نان را قرار دهید و روی شعله پخش کن با دمکنی بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان خانگی با آرد گندم

 

فوت و فن های دستور پخت نان رول شکلاتی

  1. آرد بیش از اندازه نزنید و بهتر است کم کم اضافه کنید زیرا آب خور آرد ها باهم فرق دارد.
  2. اگر خمیرمایه در ابتدا کف نکند خمیر نیز پف نمی کند و سفت می شود.
  3. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

از
1
دیدگاه