طرز تهیه نان تست دو رنگ با پیمانه سالم و به صرفه و راحت

نان تست دو رنگ

 

نان تست یکی از نان های بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که برای صبحانه و عصرانه بهترین گزینه می باشد و برای کسانی که طعم های کاکائویی را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. برای این نان تست باید خمیر را به دو رنگ تبدیل کنید و از قالب مخصوص نان تست استفاده کنید و اگر می خواهید بالای نان گنبدی باشد می توانید از قالب لوف استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان تست دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

مواد لازم

مایه خمیر۸ گرم حدود ۱ ق غذا خوری سر پر
آب ولرم۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱/۴ پیمانه
نمک۱/۲ ق چای خوری
کره آب شده۵۰ گرم
آردحدود ۲ و ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱ تا ۲ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان خانگی با آرد گندم

 

طرز تهیه نان تست دو رنگ

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید برای این کار آب ولرم را به همراه ۱ ق غذا خوری از شکر دستور و خمیرمایه داخل کاسه ریخته و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند و پف کند، دمای آب بسیار مهم است و باید دست نسوزاند ولی گرما را احساس کند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید تخم مرغ را با کره ذوب شده و مابقی شکر و نمک را داخل بک ظرف بریزید و مخلوط کنید و مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید و با قاشق چوبی مواد را هم بزنید، حالا باید آرد را طی چند محرله با مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه با قاشق مواد را هم بزنید و این کار را انجام دهید تا خمیر به دست نچسبد. چسبندگی خمیر را باید با ورز دادن بگیرید و در این مرحله خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی پودر کاکائو اضافه کنید و ورز دهید تا خوب یکدست شود و هر کدام را در ظرف جداگانه قرار دهید و روی آن پارچه بی اندازید و در محیطی گرم برای ۱ ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان تست دو رنگ

بعد از آن پف خمیر را بگیرید و با توجه به عرض قالبتون خمیر سفید را با کمک وردنه باز کرده و خمیر کاکائویی را نیز باز کنید و روی خمیر سفید قرار دهید و از یک طرف رول کنید دو سر رول خمیر را با انگشت یکدست کنید و در قالب مورد نظر که تهش کاغذ روغنی قرار دادید قرار دهید و مجدد روی آن را بپوشانید تا یک ساعت و نیم استراحت دهید فر را با دمای ۱۸۰ درجه حدود یک ربع روشن کنید سپس قالب را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه در فر قرار دهید تا نان دورنگ خوشمزه پف کند. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

 

فوت و فن های دستور پخت نان تست دو رنگ

  1. از خمیر مایه تازه استفاده کنید تا عمل بیاید.
  2. می توانید از قالب لوف یا قالب مخصوص نان تست استفاده کنید.
  3. برای پخت توستر در فر برقی ۱۶۰ قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان پیتا

از
1
دیدگاه