طرز تهیه نان مارمالادی حجیم و پنبه ای با خمیر مایه مناسب صبحانه

نان مارمالادی

 

نان ها همیشه بهترین گزینه برای عصرانه و صبحانه هستند و شما می توانید برای میان وعده یا صبجانه بچه ها از شب قبل این نان مارمالادی بسیار خوشمزه را تهیه کنید. این نان بافت و طعم عالی دارد و شما می توانید به دلخواه از مارمالادی که دوست دارید بین این نون استفاده کنید. اما پیچیدن نان کار کاملا سلیقه ی است شما می توانید خیلی ساده خمیر را گرد کنید وسط آن مارمالاد قرار دهید یا می توانید شکل دهید و مارمالاد را در بین خمیر بگذارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان مارمالادی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بادکنکی

 

مواد لازم

آردحدود ۳۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر یا آب ولرم۱/۲ لیوان
شکر۴۰ گرم
روغن مایع یا کره۴۰ گرم
خمیرمایه۱ ق چای
نمک۱/۸ ق چای خوری

همچنین ببینید: طرز تهیه نان تنوری

 

طرز تهیه نان مارمالادی

مرحله اول: آماده سازی خمیرمایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی نیست و می توانید با مواد خشک مخلوط کنید، ولی اگر خمیر مایه شما فوری نیست باید خمیرمایه را به همراه ۱/۴ لیوان آب ولرم و ۱ ق چای خوری مخلوط کنید و هم بزنید و روی آن را بپوشانید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید و پف کند و اگر پف نکرد یعنی خمیرمایه خراب است یا آب بیش از اندازه داغ یا سرد بود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه همه مواد را به جز آرد داخل یک کاسه بزرگ بریزید و باهم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد نصف آرد را اضافه کنید و بقیه آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود و بعد خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید و یا می توانید ۱۰۰ بار به سطح بکوبید تا نرم و لطیفی بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر راداخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ تا ۲ ساعت در جای گرم قرار دهید تا پف کند و بعد از استراحت پف خمیر را با دست بگیرید و مجدد کمی ورز دهید تا نرم شود. حالا از خمیر چانه های یک اندازه بگیرید و به شکل دلخواه بپیچید و بین خمیر مارمالاد دلخواه مانند توت فرنگی یا سیب قرار دهید و خوب خمیر را ببینید تا حین پخت مارمالاد بیرون نریزید.

مرحله چهارم: پخت نان مارمالادی

خمیر را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و حتما فاصله را رعایت کنید زیرا بعد از پخت پف می کند و پهن می شود سپس برای نیم ساعت به خمیر مجدد زمان دهید و روی خمیر ها را با زرده رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

فوت و فن های دستور پخت نان مارمالادی

  1. می توانید بین خمیر کشمش یا شکلات نیز قرار دهید.
  2. یک ظرف آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار باعث نرم شدن نان شود.
  3. می توانید در فر برقی یا توستر با دمای ۱۶۰ بگذارید تا پخته شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال مغزدار

از
1
دیدگاه