طرز تهیه سس مایونز خانگی رژیمی و کم چرب با گوشتکوب برقی

طرز تهیه سس مایونز رژیمی

 

سس مایونز رژیمی یکی از روش های تهیه یک سس خوشمزه و ساده می باشد که کالری کمی دارد و شما می توانید با خیال راحت این سس را در خانه تهیه کنید. در تهیه این سس مایونز از روغن زیتون استفاده شده که کالری بالایی دارد و این کالری از طریق چربی های غیر اشباع تامین می شوند که زودتر باعث ایجاد سیری می شود اما در عین حال زود هضم هستند و این سس به خاطر استفاده از روغن زیتون رژیمی تر محسوب می شود چون شما را با یک سالاد ساده نیز سیر می کند. چربی های غیر اشباع سالم تر هستند همچنین چربی های غیر اشباع باعش کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود و نقش بسزایی در سلامت قلب دارد. روغن زیتون در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که در میان آن به روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون بکر، روغن زیتون تصفیه شده می توان اشاره کرد. روغن زیتون فرابکر نقطه دود پایینی دارد و برای تهیه سالاد و غذا های سرد بسیار مناسب است و نباید از آن برای برای پخت و پز به خصوص سرخ کردن استفاده کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس مایونز رژیمی کم چرب در خانه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز رژیمی

روغن زیتون۱ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
پودر سیر۱ ق چای خوری
خردل۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سس مایونز رژیمی کم چرب و ساده بدون تخم مرغ

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

قبل شروع کار باید روغن و شیر را در یخچال قرار دهید و بعد هم بزنید این کار به کیفیت سس کمک می کند.  شیر را داخل ظرف گوشتکوب برقی بریزید و روغن زیتون را اضافه کنید و حالا با کمک گوشتکوب برقی مواد را به قدری میکس کنید که سفید رنگ و حجیم و سفت شود، شما می توانید از مخلوط کن یا غذاساز نیز برای مخلوط کردن مواد و میکس کردن استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن ادویه

در ادامه وقتی سس مایونز رژیمی خودش را گرفت باید ادویه ها به همراه سس خردل اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد مزه مواد را بچشید و اگر نیاز بود نمک یا ادویه دلخواه اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس مایونز رژیمی

بعد از تهیه سس را داخل یک شیشه تمیز بریزید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به همراه سالاد دلخواه یا غذا های که دوست دارید با سس مایونز میل کنید نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه سس مایونز رژیمی خانگی کم چرب و سریع

  1. این سس به دلیل استفاده از شیر ماندگاری بالایی ندارد و بهتر است برای هر بار مصرف تهیه کنید تا تازه تازه این سس را میل کنید.
  2. بجای روغن زیتون می توانید از روغن رژیمی و کم چرب نیز می توانید استفاده کنید.
  3. برای طعم بهتر می توانید ۱ ق غذا خوری سرکه سفید نیز به مواد سس اضافه کنید.
  4. می توانید برای بالانس کردن مزه ها نیز از ۱ ق چای خوری شکر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه