طرز تهیه سس آووکادو خاص و ویژه با روغن زیتون بدون تخم مرغ

طرز تهیه سس آووکادو

 

سس ها مهم ترین و تکمیل کننده قسمت ساندویچ ها و سوخاری ها هستند که شما می توانید از طعم های مختلف برای سس استفاده کنید. سس آووکادو با برگر ها و سوخاری ها فوق العاده خوشمزه می شود و شما می توانید یک سس رژیمی بدون نیاز به مایونز و تخم مرغ در خانه تهیه کنید. شما می توانید سس آووکادو را در ۵ دقیقه تهیه کنید در بعضی رسپی از خامه ترش یا ماست یونانی می توانید استفاده کنید و یا به چند قلم مواد و سیر این سس را تهیه کنید. در صورت تمایل حتما از آبلیموترش تازه استفاده کنید و آبلیمو های صنعتی برای تهیه این سس مناسب نیستند. آووکادو منبع خوبی از ویتامین های مختلف می باشد و شما می توانید برای تقویت سلامت قلب و تقویت بینایی و پیشگیری از پوکی استخوان آووکادو مصرف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس آووکادو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آووکادو۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
لیموترش۱/۲ عدد
آب۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سس آووکادو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آووکادو را باید نصف کنید و بعد با کمک چاقو روی آن برش های لوزی شکل بزنید و یا به کمک یک قاشق گوشت آووکادو را از آن جدا کنید. سیر را نیز پوست بگیرید. لیموترش را نصف کنید و آب آن را با کمک آبمیوه گیر دستی بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه باید اووکادو را به همراه سیر و ادیوه ها و آب و لیموترش داخل مخلوط کن یا میکسر خود بریزید و مواد را پوره و له کنید و در بعد در انتها روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و هم بزنید به همین راحتی سس شما تهیه شده است و می توانید در کنار سالاد یا به عنوان یک دیپ در کنار چیپس استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سس آووکادو با تخم مرغ

آووکادو۱ عدد
سس خردل۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن زیتون۱ فنجان
سرکه سیب۲  ق غذا خوری
نمک، پودر سیر، آویشن، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سس آووکادو

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا باید تخم مرغ را داخل یک کاسه شکسته و یا با همزن برقی یا سری گوشتکوب برقی را روی آن قرار دهید و بعد سرکه سیب و روغن زیتون و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را شروع به همزدن کنید تا جایی که مواد حسابی غلیظ شود.

مرحله دوم: افزودن آووکادو

در ادامه آووکادو را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه ۱ حبه سیر و کمی پیاز خوب میکس و پوره کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید و بعد سس خردل را اضافه کنید و مجدد مواد را میکس کنید به همین راحتی این سس نیز آماده شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس آووکادو

  1. برای خوش عطر شدن می توانید از کمی ریحان نیز استفاده کنید.
  2. آووکادو حتما باید رسیده باشد.
  3. حتما روغن زیتون فرابکر و بدون بو استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه

  • مصطفی ۵ ماه پیش

    خیلی ممنون درست کردم واقعا خیلی خوشمزه شده بود. خانومم واقعا این سس رو دوست داشت. به همه دوستان پیشنهاد می کنم. فقط سلیقه ای هست دیگه.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۵ ماه پیش

      نوش جان دوست عزیز

      پاسخ