طرز تهیه سس پرتقالی رژیمی و سبک برای انواع سالاد

طرز تهیه سس پرتقالی

 

اگر می خواهید برای سالاد های خود یک سس بسیار متفاوت و فصلی تهیه کنید سس پرتقالی را در نظر بگیرید زیرا بسیار مقوی و رژیمی است و با انواع سالاد های سبزیجات ترکیب خوبی می شود و شما می توانید خیلی راحت این سس خوشمزه را در خانه تهیه کنید. اگر در رژیم لاغری به سر می برید و از طعم سس های تکراری و خسته کننده خسته شدید حتما سس پرتقالی را در فصل پاییز و زمستان که پرتقال آب گیری به وفور پیدا می شود حتما تهیه کنید. اما این سس خوشمزه جدا از طعم خوبی که دارد برای بدن نیز خاصیت دارد زیرا آب پرتقال باعث کاهش کلسترول، کمک به سم زادیی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و برای هضم غذا مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سس مایونز

 

مواد لازم

آب پرتقال طبیعی۱ لیوان
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۱ ق غذا خوری
ارده به دلخواه۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سس هزار جزیره

 

طرز تهیه سس پرتقالی

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا باید پرتقال ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و به کمک آبمیوه گیر دستی یا برقی آب پرتقال را بگیرید و از یک صافی رد کنید تا اگر هسته یا تفاله ی داخل آن باقی مانده صاف شود، دقت کنید آب پرتقال های شرکتی اصلا برای تهیه سس مناسب نیستند چون دارای شکر هستند و مزه سس را خراب می کنند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه بابد آب پرتقال را داخل یک کاسه بریزید و به آن روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و عسل و سرکه را اضافه کنید و هم بزنید و به دلخواه برای خوشمزه تر شدن سس می توانید ارده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس پرتقالی

همه مواد را با کمک قاشق یا همزن کوچک هم بزنید تا یکدست شود سس پرتقالی خوشمزه ما تهیه شده است و می توانید سالاد کلم و کاهو خود را خرد کنید و سس را به اندازه دلخواه روی سالاد بریزید و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سس خردل

 

فوت و فن های دستور تهیه سس پرتقالی

  1. این سس ماندگاری بالایی ندارد و باید به اندازه تهیه کنید تا خراب نشود.
  2. می توانید آب پرتقال را صاف نکنید و با مواد ترکیب کنید.
  3. افزودن ارده دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  4. بجای سرکه بالزامیک نیز می توانید از سرکه قرمز یا سیب به دلخواه استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سس بشامل

از
1
دیدگاه