طرز تهیه سس لواشک میوه فصل با طعم ترش و ملس در خانه

سس لواشک

 

در فصل تابستان انواع و اقسام سس ها و لواشک و ترشک با میوه های فصل تابستانی تهیه می شود و شما می توانید هز میوه ای که دوست دارید میکس و پوره کنید و با آن سس لواشک تهیه کنید. اما کاربرد سس لواشک برای آلبالو خشک یا انواع میوه های خشک است که می خواهید آن را با یک سس خوشمزه میل کنید و یا حتی می توانید برای بعضی از غذا های به دلخواه مانند مرغ ترش یا ترش واش استفاده کنید. شما می توانید از شاتوت و آلو برای تهیه این سس لواشک استفاده کنید که سس آلو کمی ترش تر است و خوردن خالی این سس نیز بسیار لذت بخش است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس لواشک را به شما آموزش خواهیم داد پس همراه ما باشید.

مواد لازم

میوه دلخواه۱ کیلوگرم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سس لواشک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید میوه مورد نظر را بشورید و اگر قسمتی از میوه خراب است آن را بگیرید، حالا باید به میزان دلخواه از هر میوه ای که در دسترس دارید، در قابلمه بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید و اجازه دهید قابلمه کمی در محیط بماند تا نمک به آب انداختن میوه کمک کند.

مرحله دوم: پخت سس

سپس قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید تا میوه ها نرم شوند و آب آن ها خارج شود. کمی که میوه ها جوشیدند و نرم شدند و آب آن ها خارج شد با ملاقه بردارید. در یک کاسه، الک یا صافی بسیار ریزی قرار دهید و هر ملاقه از آب که برمی دارید در صافی بریزید تا اگر پوست یا تکه های میوه با آن مخلوط است جدا شود.

مرحله سوم: صاف کردن

‌سس لواشک نیازی به غلظت زیاد ندارد و همین که میوه ها کمی بجوشند و عصاره میوه ها خارج شود کافیست و می توانید آب آنها را صاف کنید تا یک سس خوشمزه داشته باشید. اگر تمایل دارید سس کمی غلیظ تر باشد می توانید در قابلمه بریزید و کمی زمان دهید تا بجوشد. سس ها را در ظرف شیشه ای بریزید و درب ظرف را ببندید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سس لواشک

  1. هنگام سرو لواشک یا آلبالو خشکه می توانید از سس ها استفاده کنید.
  2. همچنین سس ها برای استفاده در غذاهایی مانند مرغ نیز کاربرد دارند.
  3. در رسپی از آلو و شاتوت برای تهیه این سس استفاده شده است که سس آلو بسیار ترش و خوشمزه است و از خوردن خالی سس نیز لذت خواهید برد.
  4. آب میوه هایی مانند آلو به اندازه کافی غلظت دارد و یک سس نسبتا غلیظ و ترش و خوشمزه به شما می دهد که در تصویر بالا رنگ صورتی مشاهده می کنید.
  5. میوه هایی مانند تمشک و شاتوت سس رقیق تری دارند که در تصویر با رنگ قرمز بسیاره تیره مشاهده می کنید.
  6. شما می توانید با هر میوه ای که دوست دارید این سس را تهیه کنید.
  7. اگر دوست دارید سس شما طعم ملس تری داشته باشد می توانید از کمی شکر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه