طرز تهیه سس گوجه فرنگی تند خانگی ساده و آسان با رب و ماندگاری بالا به روش بازاری

دستور تهیه سس گوجه فرنگی تند

طرز تهیه سس گوجه فرنگی تند

 

سس گوجه فرنگی تند یکی از سس های بسیار پر کاربرد و خوش طعم برای انواع ساندویچ ها و مزه دار کردن مرغ و استیک می باشد. سس تند یکی از سس های بسیار محبوب در سرا سر دنیا می باشد که با وجود طعم تند طرفداران خودش را دارد. بشر هزاران سال است که در حال استفاده از فلفل تند و سایر ادویه جات تند می باشد که کشور های مکزیک و آمریکا مرکزی و جنوبی بیش از ۶ هزار سال است که از فلفل تند استفاده می کنند و در قرن ۱۶ به اروپا و آفریبا و آسیا راه پیدا کرد. اولین نوع سس تند در بطری آمریکایی در سال ۱۸۰۷ عرضه شد است. سس فلفل با انواع فلفل ها تهیه می شود و در هر متطقه جغرافیایی بر اساس ذائقه و سلیقه و مواد اولیه سس های مختلفی مانند سس فلفل تند سبز، سس فلفل قرمز، سس فلفل چیلی، سس فلفل قرمز ترکیه ای پدید آمده است. سس تند به دلیل داشتن کاپسایسن که یک ماده فعال در فلفل است که آقار آنتی اکسیدانی ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس گوجه فرنگی تند با رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی تند با ماندگاری بالا

  • فلفل تند قرمز ۳۰۰ گرم
  • سیر ۴ حبه
  • سرکه ۱.۵ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سس گوجه فرنگی تند خوشمزه و ساده در خانه

مرحله اول: آماده سازی فلفل

باید ابتدا فلفل تند را بگذارید تا پخته شود. برای شروع باید فلفل ها را بشورید و سرو آن جدا کنید و کمی خرد کنید. سیر ها را پوست بگیرید و به همراه فلفل های خرد شده و آب و سرکه و کمی نمک داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را گذاشته و بگذارید تا فلفل ها پخته شود، اگر در حین پختن آب و سرکه تمام شد ولی فلفل ها نرم نشده بودند مجدد کمی آب و سرکه اضافه کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

زمانی که فلفل ها پخته و مقدار کمی از آب و سرکه داخل آن باقی ماند باید فلفل ها را به همراه سیر میکس کنید. می توانید با گوشتکوب برقی یا میکسر یا غذاساز یا مخلوط کن برای له کرده و پوره کردن فلفل ها استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه سس فلفل تند

حالا باید فلفل میکس شده را داخل تابه ریخته و رب را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب گرفته شود و سس غلیظ شود و در انتها مقدار نمک و تندی را تست کنید. به همین راحتی سس فلفل شما حاضر شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس گوجه فرنگی تند خانگی ساده و راحت با ماندگاری بالا

  1. این سس را در شیشه ریخته و برای ۲ ماه در یخچال نگهداری کنید.
  2. اگر به بو و عطر فلفل حساسیت دارید می توایند داخل حیاط یا محیط باز تهیه کنید.
  3. این سس را می توانید به صورت خانگی تهیه کنید و از آن کسب درآمد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سس گوجه فرنگی تند خانگی ساده و آسان با رب و ماندگاری بالا به روش بازاری
3.7 (73.33%) 6 votes