طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما و ارده مقوی و راحت در خانه

طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما

 

 

تهیه دسر و انواع غذا ها در خانه کار بسیار ساده و سالمی است و اگر می خواهید برای صبحانه یا میان وعده بچه های خود یک شکلات صبحانه فوق العاده سالم و عالی تهیه کنید این دستور را دنبال کنید. شکلات صبحانه های کارخانه ی از پالم و شکر اضافه تشکیل شده است که ممکن است بعد ها دچار مشکل شوید ولی با چند قلم مواد می توانید در خانه یک شکلات صبحانه مقوی با خرما و ارده تهیه کنید و یک لقمه خوشمزه برای بچه ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببیند: طرز تهیه شکلات صبحانه فوری

 

مواد لازم

خرما۱۵ الی ۲۰ عدد
پودر کاکائو۲ ق سر پر
ارده۲  ق غذا خوری
آب۲ تا ۳ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا

 

طرز تهیه شکلات صبحانه با خرما

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید از خرما های گوشتی و نرم استفاده کنید و داخل یک ظرف درب دار بریزید و روی آن آبجوش ریخته و درب ظرف را بسته و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند، بعد از ده دقیقه باید هسته را جدا کنید و اگر از رطب استفاده می کنید پوست خرما را نیز بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه خرما های هسته گیری شده را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و آب جوش و ارده و پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را خوب باهم میکس کنید تا یکدست شود. اگر مخلوط کن یا غذاساز ندارید می توانید با چنگال خرما ها را له کنید و مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه شکلات صبحانه خرما

در ادامه مواد را دورگیری کنید تا به طور یکدست هم بخورد و بعد از این که کل مواد میکس شد داخل ظرف در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید و برای میان وعده به همراه نان تست سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا ارده

 

فوت و فن های دستور تهیه شکلات صبحانه

  1. این شکلات صبحانه چون مواد نگه دارنده ندارد قابلیت ماندگاری بالایی ندارد و برای ۱ هفته در ظرف دربسته در یخچال قابل نگهدای است پس بهتر است کم کم درست کنید و هر موقع که می خواهید تازه تهیه کنید.
  2. این شکلات صبجانه کالری کمی دارد و می توان گفت هر ۱ ق غذا خوری ۴۰ کالری دارد.
  3. بجای ارده می توانید از عسل نیز استفاده کنید.
  4. از هر نوع خرمای که دوست دارید می توانید استفاده کنید و خرما پیارم یا خشک اصلا برای تهیه این شکلات صبحانه مناسب نیستند.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه توپک خرما

از
1
دیدگاه