طرز تهیه سس فلفل سبز تازه تند و خانگی و راحت با سرکه + فیلم

دستور پخت سس فلفل سبز

طرز تهیه سس فلفل سبز

 

سس فلفل سبز یکی از سس های بسیار خوشمزه و آتیشن می باشد که جایگزین تمام سس های بازاری می تواند در خانه باشد. اگر دوست دارید یک سس فوق العاده برای انواع غذا ها و ساندویچ ها تهیه کنید سس فلفل سبز را در نظر داشته باشید. این سس با فلفل سبز تازه تهیه می شود و به همراه این آموزش می توانید فیلم مربوط به این ویدیو را نیز مشاهده کنید. سس های تند در مارک های مختلفی در بازار وجود دارد که معروف ترین سس تند مربوط به سس سید داود یا گلوریا می باشد که در اصل برای کشور عربستان می باشد و از سال ۱۹۲۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و بعد ها در ایران سسی با همین ترکیب به نام سی داود فعالیت خود را آغاز کرده و تبدیل به یکی از سس های محبوب در ایران می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس فلفل سبز تازه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس فلفل سبز تازه

  • فلفل سبز نیم کیلو
  • سرکه نیم لیتر
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱  ق غذا خوری
  • سیر ۵ حبه
  • آویشن ۱ ق چای خوری

طرز تهیه سس فلفل سبز تند و تیز در خانه

مرحله اول: آماده سازی  فلفل

برای تهیه این سس می توانید از ترکیب فلفل سبز و فلفل دلمه استفاده کنید تا طعم تند و شیرین داشته باشید و یا می توانید فقط از فلفل سبز استفاده کنید. دستکش انداخته و سر کلاهک فلافل را جدا کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

سیر ها را پوست بگیرید. فلفل ها را داخل یک قابلمه بریزید و سرکه و نمک و شکر و آویشن را اضافه کنید و روی مواد سرکه بریزید، می توانید هم از سرکه قرمز و هم سفید استفاده کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و برای نیم ساعت درب قابلمه را قرار دهید و بعد از نیم ساعت درب قابلمه را برداشته و با درب باز بگذارید تا سس پخته طلایی شود.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

بعد از ۱ ساعت وقتی سس پخته شد نوبت میکس کردن مواد است. مواد را داخل غذاساز یا مخزن گوشتکوب برقی ریخته و خوب مواد را بزنید تا له شوند. اگر وسیله برقی در دسترس ندارید می توانید با گوشتکوب خوب بکوبید تا له شود.

مرحله چهارم: تهیه سس فلفل سبز

بعد از میکس کردن مواد باید آن را از یک صافی رد کنید. داخل یک کاسه آبکش قرار دهید و سس را از صافی رد کنید تا ناخالصی آن داخل آبکش بماند. سس ما تهیه شده است و می توانید برای سرو انواع غذا ها استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس فلفل سبز خانگی با فلفل سبز تازه

  1. اگر مواد خیلی غلیط بود می توانید کمی سرکه اضافه کنید.
  2. شما می توانید این سس را با ماندگاری بالا در یخچال نگهداری کنید.
  3. آویشن را حذف نکنید زیرا طعم بسیار خوبی به این سس می دهد.
  4. سرکه سفید طعم سس را تند و تیز تر می کند و سرکه قرمز ملایم تر می باشد.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه