طرز تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ بازاری و غلیظ و رژیمی با همزن برقی

دستورتهیه سس مایونز بدون تخم مرغ

طرز تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ

 

سس مایونز بدون تخم مرغ یکی از سس های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه انواع سالاد ها و غذا ها می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما با تهیه سس مایونز در خانه می توانید دیگر این سس را از بیرون تهیه نکنید و به صورت خیلی سالم و بدون افزودنی و تخم مرغ یکی سس غلیظ و بازاری داشته باشید. شاید فکر کنید سس مایونز برای اولین بار در فرانسه ساخته شده است اما با این حال باید گفت سس مایونز به جزیره کوچکی در اسپانیایی تعلق دارد و طبق مدارک و شهواد موجود مشخص شد سس مایونز در این جزیره کوچک امده است و بعد ها درگیر حوادث و تغییراتی شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ در ۵ دقیقه

  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • سس خردل ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ خوشمزه و ساده و رژیمی

مرحله اول: هم زدن شیر و روغن مایع

ابتدا باید شیر و روغن مایع را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی یا گوشتکوب برقی برای چند دقیقه بزنید تا مخلوط غلیظ و یکدست شود و اگر گوشتکوب یا همزن بزقی نداشتید می توانید مواد را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا حجم بگیرد و سفید رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن چاشنی

بعد از هم زدن که مواد حسابی غلیظ و فرم گرفته شدن نوبت اضافه کردن سس خردل و آبلیموترش و شکر و کمی نمک می باشد و مجدد باید مواد را هم بزنید تا مواد یکدست شوند، می توانید مواد را بچشید و نمک را کم کم اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ

بعد از این که هم مواد یکدست شدن خیلی راحت سس مایونز غلیظ و خوش طعم ما حاضر شده است و داخل شیشه بریزی و برای ۱۰ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید و برای سرو سالاد و ساندویچ های خود استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس مایونز بدون تخم مرغ رژیمی و ساده با خردل

  1. مخلوط کن یا سری گوشت کوب برقی گزینه خوبی برای هم زدن می باشد.
  2. به دلخواه می توانید به این سس ادویه های دلخواه و یا سبزیجات مخصوص خود را اضافه کنید تا سس مایونز طعم دار داشته باشید.
  3. اگر سس خردل ندارید می توانید از پودر خردل نیز استفاده کنید.
  4. می توانید بجای روغن مایع از روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  5. اگر احساس کردید کمی مواد شل می باشد به حاطر این است که هم مواد در دمای محیط بوده و بعد از این که در یخچال قرار بگیرد خودش را می گیرد و سفت می شود.
  6. اگر عجله دارید می توانید سس را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه

  • ماهان ۱ سال پیش

    سلام، اگر که بخواهیم سس چیلی خیلی تند بشود باید چیکار کنیم

    پاسخ