طرز تهیه رب گوجه در آفتاب (بدون پخت و کپک) با ماندگاری بالا

طرز تهیه رب گوجه در آفتاب

 

تهیه رب در خانه کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید این بار بدون این که رب را بپزید مقابل آفتاب آن را تهیه کنید که کار بسیار راحتی است و اصلا رب شما کپک نمی زند و ماندگاری بسیار خوبی دارد. در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است شما می توانید بدون این که پای گاز بایستید و گرما زده شوید رب را پوره کنید و روی سینی پهن کنید تا آب اضافه تبخیر شود. برای میکس کردن گوجه فرنگی شما می توانید از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن استفاده کنید و اگر هیچکدام را ندارید می توانید گوجه ها را بعد از نمک پاشی به سبزی فروشی های ببرید تا برای شما خیلی راحت آبگیری کنند این کار برای کسانی که رب را به مقدار بیشتری تهیه می کنند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید از رب گوجه فرنگی داخل انواع خورش ها، سوپ و انواع غذا ها استفاده کنید. تهیه رب در خانه کار بسیار بهداشتی و سالمی می باشد که شاید کمی زمان بر باشد ولی شما مطمئن هستید که مواد نگهدارنده ندارد و از گوجه فرنگی های سالمی استفاده شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه رب گوجه در آفتاب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه رب انار ملس با مخلوط کن

 

مواد لازم

گوچه فرنگی۵ کیلوگرم
نمکبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه رب نارنجی خانگی

 

طرز تهیه رب در آفتاب

مرحله اول: آماده سازی گوجه فرنگی

ابتدا باید گوجه فرنگی ها را خوب بشورید و اگر قسمتی خراب است با چاقو برای کیفیت بیشتر رب بگیرید سپس گوجه فرنگی ها را به ۴ قسمت تقسیم کنید و بعد داخل یک دبه یا لگن بریزید و روی آن نمک پپاشید و برای ۸ الی ۱۲ ساعت مقابل آفتاب قرار دهید تا آب بی اندازد.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه باید گوجه فرنگی ها را با کمک گوشتکوب برقی یا میکسر یا مخلوط کن میکس و پوره کنید و بعد از یک صافی رد کنید بدین صورت که یک صافی را روی لگن قرار دهید و از پوره تهیه شده داخل صافی بریزید و دستکش انداخته و خوب فشار دهید تا فقط آب گوجه باقی بماند و تفاله ها داخل سبد بمانند.

مرحله سوم: تهیه رب گوجه فرنگی در آفتاب

از چند ساعت قبل سینی های فلزی را مقابل آفتاب قرار دهید تا داغ شود و بعد پوره تهیه شده را داخل سینی بریزید و بعد از نصف روز مشاهده می کنید که آب اضافه تبخیر شده و در انتها روزی حسابی غلیظ می شود و بعد داخل یک ظرف بریزید و یک قاشق روغن روی آن بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز

 

فوت و فن های دستور پخت رب گوجه فرنگی در آفتاب

  1.  اولین نکته انتخاب درست گوجه س بهتره از گوجه های سالم و کاملا رسیده استفاده کنید.
  2. بعد از صافی رد کردن گوجه یک دور دیگه از صافی رد کنید تا کامل دونه های گوجه گرفته شود.
  3. برای هفتاد کیلو گوجه و حدود یازده کیلو رب گوجه در نهایت تحویل گرفتید و برای این مقدار گوجه سه قاشق غذاخوری نمک بریزید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه رب غوره انگور

از
1
دیدگاه