طرز تهیه کوکو قندی اصفهان شیرین و خوش طعم به روش اصلی

کوکو قندی اصفهان

 

کوکو ها انواع و اقسام مختلفی در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها وجود دارد که هر کدام طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید خیلی راحت این کوکو ها را در خانه تهیه کنید و این بار قرار است یک کوکو قندی اصفهانی که عطر و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید این غذای اصیل ایرانی را که بیشتر در شهر اصفهان تهیه می شود در خانه آماده کنید. ممکن است در شهر های دیگر این شبیه به این کوکوو زیاد باشد ولی این غذا بیشتر در اصفهان تهیه می شود و حکم دسر را دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز بیشتر تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو قندی اصفهان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو قندی اصفهان

سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۴ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
شکر۱ و ۱/۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب۱/۴ پیمانه
هلبه دلخواه

طرز تهیه کوکو قندی اصفهان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید و پوست سیب زمینی را بگیرید و صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد رنده ریز بزنید دقت کنید اگر سیب زمینی داغ باشد مواد خمیری می شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مایه کوکو را داخل داخل تابه بریزید و دقت کنید حتما ضخامت کوکو نباید زیاد باشد و زمانی که دو طرف سرخ شودمی توانید به صورت مثلثی برش بزنید.

مرحله سوم: تهیه شربت

برای تهیه شربت باید شکر و آب داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید و شکر حل شود و زمانی که که جوش زد زعفران دم شده و هل را اضافه کنید و کمی زمان دهید تا شربت به قوام برسد و بعد به دلخواه نوک ق چای خوری جوهر لیمو بریزید، شهد نباید خیلی غلیظ یا رقیق باشد.

مرحله چهارم: پخت کوکو قندی اصفهانی

حالا باید شهد را روی کوکو بریزید و روی حرارت قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا شهد به خورد کوکو برود و زمانی که اطراف تابه حباب های درشت زد یعنی کوکو آماده اس و می توانید سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو قندی اصفهان

  1. ضخامت کوکو هنگام سرخ شدن نباید زیاد باشد درواقع کوکوقندی باید نازک باشد.
  2. هنگام سرخ کردن درب تابه را نگذارید چون نمیخوایم کوکو پف کند.
  3. مهم نیست شهد زمان اضافه شدن به کوکو داغ یا سرد باشه چون در نهایت باهم بجوشد.
  4. مقدار زعفران به دلخواه است.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه