طرز تهیه لواشک آلو سیاه خانگی خوشمزه و ملس به 2 روش در آفتاب و فر

دستور تهیه لواشک آلو سیاه

طرز تهیه لواشک آلو سیاه

 

لواشک آلو سیاه یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه لواشک در تابستان می باشد که می توانید به راحتی در خانه یک لواشک خانگی سالم تهیه کنید. در فصل تابستان که هوا بسیار داغ است بهتر موقع برای تهیه لواشک خانگی و خشک کردن میوه ها در آفتاب می باشد. لواشک آلو سیاه را می توانید به تنهایی تهیه کنید و یا با آلو زرد یا هلو به دلخواه میکس کنید و یک لواشک درجه یک خوشرنگ خانگی تهیه کنید. اگر طرفدار مزه های ملس در لواشک ها هستید به تنهایی این لواشک را تهیه کنید و اگر دوست دارید لواشک شما کمی ترش باشد می توانید کمی آلبالو به آن اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید. در این رسپی که یکی از راحت ترین روش های برای تهیه لواشک آلو سیاه نیازی به هسته گیری نمی باشد و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست و شما می توانید به دو روش در آفتاب و فر به راحتی آن را تهیه کنید. آلو سیاه یکی از میوه های تابستانی بسیار خوشمزه است که باعث پایین آوردن تب و همچنین کسانی که دچار خارش هستند می توانند با خوردن آلو سیاه خارش بدن را رفع کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک آلو سیاه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلو سیاه خانگی

  • آلو سیاه ۱ کیلوگرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • آب ۱ پیمانه

طرز تهیه لواشک آلو سیاه ملس و خوشمزه در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلو ها را خوب بشورید و دم آلو سیاه را جدا کنید و اگر قسمتی از آلو خراب است با چاقو بگیرید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. شما می توانید از هلو یا آلو زرد یا آلبالو نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت آلو سیاه

در ادامه آلو سیاه را به همراه آب و نمک روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و کاملا نرم شود به طوری که گوشت از هسته جدا شود. وقتی به این مرحله رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید کمی از داغی بیفتد.

مرحله سوم: صاف کردن

صافی را روی یک لگن آشپزی یا قابلمه قرار دهید و آلو سیاه پخته شده را داخل آن بریزید و ابتدا با قاشق هم بزنید و خوب فشار دهید تا عصاره گیری شود و بعد در انتها دستکش انداخته و خوب فشار دهید تا فقط هسته داخل صافی بماند.

مرحله چهارم: تهیه لواشک آلو سیاه در آفتاب و فر

سینی استیل را برداشته و روی آن نایلون بی اندازید و کمی چرب کنید بعد مایه لواشک را داخل سینی ریخته و برای ۲۴ الی ۴۸ ساعت در آفتاب قرار دهید تا لواشک خشک شود. برای روش فر باید مواد را داخل سینی فر بریزید و برای نیم ساعت در فر با کمترین دمای آن قرار دهید تا آب اضافی تبخیر شود. سپس در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک گوجه سبز در خانه

نکات کلیدی در تهیه لواشک آلو سیاه خوشمزه و ملس به دو روش در منزل

  1. زمانی که در فر قرار می دهید دقت کنید که نسوزد زیرا دما های فر ها باهم متفاوت است.
  2. هرچقدر مواد را نازک تر بریزید لواشک زودتر خشک می شود.
  3. مزه مواد را بچشید و اگر نیاز بود نمک بیشتری بزنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه