طرز تهیه ترشک زردآلو خشک و تازه با رب انار و آلو زرد

طرز تهیه ترشک زردآلو

 

ترشک ها انواع ترش و شیرینی و ملسی دارند که این بار قرار است با میوه زردآلو یک ترشک خوشمزه مناسب فصل تهیه کنیم. برای تهیه این ترشک شما می توانید از زردآلو خشک شده به همراه آلو زرد استفاده کنید و از ترکیب رب انار استفاده کنید. ترشک زرد آلو به تنهایی شیرین است و با افزودن کمی آلو زرد ترش طعم فوق العاده ی پیدا می کند و شما می توانید هسته آلو ها را نیز داخل ترشک بریزید و یک تنقلات خانگی خوشمزه و سالم تهیه کنید زیرا ورژن های آماده ممکن است نا سالم باشد و از مواد مرغوبی برای تهیه آن ها استفاده نشده است پس اگر دوست دارید برای بچه ها و خانواده خود یک ترشک خانگی که زیاد ترش مزه نیست را تهیه کنید ترشک زرد آلو را در نظر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشک زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

زردآلو خشکنیم کیلو
آلو زرد ترش۱ کیلوگرم
نمکنوک ف چای خوری
رب انار۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشک زردآلو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید آلو ها را بشورید و دم آن را بگیرید و داخل قابلمه بریزید و بدون افزودن آب کمی هم بزنید تا خودش آب انداخته و نرم شود، دقت کنید مراقب قابلمه باشید تا ته نگیرد و نسوزد، حرارت را زیاد نکنید و بگذارید روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه وقتی آلو ها نرم شد باید با پشت قاشق خوب له کنید و بعد آلو ها را داخل یک صافی ریخته و زیر صافی یک قابلمه قرار دهید و حالا خوب با پشت قاشق له کنید تا فقط پوست و هسته داخل صافی باقی بماند و بعد اب گرفته شده از آلو ها را داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم: تهیه ترشک زردآلو

در ادامه باید نمک را به مواد اضافه کنید و زمانی که یک جوش خورد زرد آلو ها را به همراه رب انار اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل یک ظرف بریزید و برای ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشک زردآلو

  1. می توانید هسته های آلو را نیز به مواد ترشک اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.
  2. اگر از زردآلو تازه استفاده می کنید آن ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و هسته را جدا کنید و به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه از رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از زرشک نیز استفاده کنید.
  5. میزان نمک را بچشید و اگر نیاز بود طعم را با توجه به ذائقه خود متعادل کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه