طرز تهیه لواشک هلو خانگی، خوشمزه و فوری با فر و بدون فر و مایکروفر

دستور تهیه لواشک هلو

طرز تهیه لواشک هلو

 

لواشک هلو یکی از لواشک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به روش های مختلف آن را تهیه کنید. شما می توانید این لواشک هلو خانگی را می توانید با میوه های دیگر مانند شلیل و یا آلو و سیب میکس و پوره کنید. شما می توانید مواد لواشک را را میکس کنید و یا در حدی بپزید که کاملا گوشت هلو نرم شود تا بتوانید آن را داخل صافی ریخته و میکس کنید. هلو یکی از میوه های بسیار خوشمزه و تابستانی می باشد که با خوردن یک عدد هلو در روز می توانید ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کنید. هلو برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است و کلسترول را کاهش کنید و همچنین برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا به جذب آهن کمک می کند و از گرفتگی عضلات و خستگی عمومی رایج در بارداری پیشگری می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه و فوری را به ۳ روش به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک هلو خانگی

  • هلو ۲ کیلوگرم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۱ غذا خوری

طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه و فوری به ۳ روش در خانه

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو ها را شسته و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. از وسط به دو نیم کنید هسته هلو را خارج کنید. می توانید در این مرحله میوه های دیگر مانند شلیل یا سیب را شسته و خرد کنید. هلو ها را داخل قابلمه مورد نظر بریزید و به آن آب اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت هلو

نمک را به مخلوط فوق اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا هلو خوب پخته و له شود. در ادامه باید هلو را میکس کنید. می توانید از دو روش برای میکس کردن استفاده کنید یا مواد را داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید و یا داخل یک صافی ریخته و با گوشکوب دستی خوب بکوبید تا فقط گوشت هلو داخل صافی بماند.

مرحله سوم: خشک کردن هلو بدون فر در آفتاب

برای خشک کردن بدون دستگاه باید مواد داخل یک سینی فلزی نایلون قرار دهید و کمی چرب کنید و مواد لواشک را داخل سینی پهن کنید و برای ۲ الی ۳ روز مقابل آفتاب قرار دهید و یا می توانید مقابل پنکه قرار دهید تا خشک شود.

مرحله چهارم: خشک کردن لواشک هلو فوری

برای اینکه بتوانید در کمتر از ۱ ساعت لواشک هلو داشته باشید باید فر را با کمترین درجه روشن کنید و مواد لواشک را داخل سینی فر نایلون انداخته بریزید و برای ۳۰ دقیقه زمان دهید تا آب اضافی لواشک کشیده شود و بعد برای نیم ساعت دیگر در دمای محیط قرار دهید تا خوب خشک شود. برای تهیه لواشک در توستر و مایکروفر باید دما آن را روی ۱۰۵ الی ۱۱۰ درجه کانوکشن تنظیم کنید و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید و برای ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خشک شود.

نکات کلیدی در تهیه لواشک هلو

  1. مقدار زود و دیر خشک شدن لواشک به قطری است که داخل سینی می ریزید.
  2. لازم نیست روی نایلون را حتما چرب کنید.
  3. ترکیب هلو و شلیل و آلو بسیار خوشمزه می شود.
  4. می توانید بعد از میکس کردن مقدار نمک را بچشید و میزان شوری آن را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
12
دیدگاه