طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی، ترش و شیرین در فر و آفتاب + فیلم

دستور تهیه لواشک زردآلو

طرز تهیه لواشک زردآلو

 

لواشک زردآلو یکی از لواشک های بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن زردآلو می توانید تهیه کنید. لواشک زردآلو را می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید و برای خشک کردن آن می توانید از آفتاب مستقیم یا فر و یا سولاردم خشک کنید. شما می توانید این لواشک را با زرد آلو های رسیده و شیرین این لواشک خوشمزه را تهیه کنید و یا می توانید به دلخواه با گوجه سبز یا آلبالو ترکیب کنید و یک لواشک ترش مزه تر تهیه کنید. لواشک زرد آلو خودش به تنهایی کمی شیرین است و شما می توانید آن را مطابق با سلیقه خود تهیه و خشک کنید. در این رسپی ما هم لواشک زرد آلو ترش و هم شیرین را به شما یاد خواهیم داد که می توانید آن را باب سلیقه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک زردآلو در خانه

  • زرد آلو ۲ کیلوگرم
  • آب ۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • شکر ۲ ق چای خوری
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۲ ق چای خوری

طرز تهیه لواشک زردآلو ترش و ملس بدون نشاسته در فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی زردآلو

ابتدا زرد آلو ها را بشورید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و هسته آن را جدا کنید. زرد آلو ها را داخل قابلمه بریزید و به آن آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. مقدار افزودن آب بستگی به مقدار رسیده بودن مقدار زردآلو ها دارد یعنی اگر زردآلو ها خیلی له بودن آب کمتر و اگر سفت بودن آب بیشتر بریزید.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه روی حرارت قرار دهید تا گوشت زردآلو نرم شود دقت کنید باید آب اضافی کاملا کشیده شود و مواد غلیظ شود. سپس از روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود. حالا با کمک مبکسر مواد را خوب مخلوط کنید. می توانید از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی استفاده کنید. مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت آبلیموترش و نمک و به قسمت دیگر شکر بزنید و بعد برای ۵ دقیقه دیگر روی حرارت دهید حالا به هر قابلمه ۱ ق چای خوری روغن بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: خشک کردن لواشک زردآلو در فر و آفتاب

در این مرحله باید داخل سینی مورد نظر نایلون پهن کنید و مواد لواشک را روی آن ریخته و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و این بستگی به شدت آفتاب و ضخامت لواشک چند روز طول می کشد. برای خشک کردن در فر نیز باید داخل سینی فر کاغذ روغنی یا نایلون انداخته و مواد لواشک را داخل آن بریزید و روی حرارت خیلی کم دستگاه خود قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و بعد ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خشک شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک زردآلو ترش و شیرین در خانه + فیلم

  1. می توانید از فیلم انتهای پست استفاده کنید.
  2. در هنگام پخت زردآلو باید مداوم کف روی آن را با ملاقه جمع کنید.
  3. می توانید به دلخواه از رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لواشک زردآلو خانگی، ترش و شیرین در فر و آفتاب + فیلم
4.2 (84%) 5 votes