طرز تهیه ترشک آلبالو خانگی ترش و خوشمزه با آلبالو تازه با هسته

طرز تهیه ترشک آلبالو

 

یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن آلبالو تهیه کنید، آلبالو یکی از مفید ترین میوه های بهاری می باشد که از آن برای تهیه انواع کیک ها و شیرینی و غذاها و دسرها می توانید استفاده کنید. شاید این ترشک های در بیرون به شکل حاضری موجود باشد ولی تهیه آن در منزل هم سالم تر و هم خوشمزه تر است و بچه ها بشدت عاشق طعم و مزه این ترشک خواهند شد حتی می توانید در مهمانی ها خود این ترشک ها را سرو کنید و از خواص خوب آلبالو نیز بهرمند شوید خواصی همچون مفید برای سرما خوردگی، مفید برای درمان دیابت و قند و خون، آلبالو برای پاکسازی کبد و سنگ کلیه نیز بسیار مفید است همچنین برای درمان یبوست نیز مفید می باشد. امروز در پارسی دی ترشک آلبالو خانگی با آلبالو تازه با هسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آلبالو تازه۵۰۰ گرم
نمکبه مقدار لازم
گلپربه مقدار لازم

طرز تهیه ترشک آلبالو خانگی با آلبالو تازه با هسته

مرحله اول: آماده سازی آلبالو

ابتدا دم آلبالو ها را جدا کنید و آن ها را داخل لگن آب بریزید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: افزودن نمک

آلبالو داخل قابلمه بریزید و لا به لای آنها نمک به اندازه دلخواه بریزید و صبر کنید تا آلبالو ها آب بی اندازد باید حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید تا این عمل رخ دهد بهتر است قابلمه را در یخچال قرار دهید، در ریختن نمک دقت کنید زیاد نریزید چون اگر خود آلبالو هم ترش بود خیلی شور می شود نمی توان بعدها آن را درست کرد ولی اگر نمک کم بزنید می توانید موقع سرو نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت آلبالو

در ادامه بعد از گذشت چند ساعت که آلبالو ها آب انداختند آن را روی حرارت قرار دهید اصلا نیازی نیست آب اضافه کنید زیرا به اندازه کافی آلبالو خودش آب می اندازد سپس حدود ۲۰ دقیقه بگذارید تا آلبالو ها پخته و رنگ ها کمی تیره شود.

مرحله چهارم: تهیه ترشک آلبالو

وقتی آلبالو ها را خوب پخته شد مقداری گلپر روی آن ها بپاشید و حدود ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا آلبالو با گلپر نیز مزه دار شود و مزه ها به خورد هم برود حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود سپس داخل ظرف مورد نظر ریخته و بگذارید داخل یخچال تا خنک شود و هر موقع که دوست داشتید آن را سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشک آلبالو با رب انار

  1. اگر دوست دارید رب انار به ترشک اضافه کنید ۱ ساعت قبل از سرو کمی رب انار را با آلبالو ها پخته شده مخلوط کنید و بگذارید داخل یخچال سپس سرو کنید.
  2. مقدرا افزودن گلپر به دلخواه است.
  3. اگر آلبالو ها آب نیندازد می توانید ۱/۲ پیمانه بسته به حجم آلبالو ها آب اضافه کنید.
  4. اگر دوست دارید ترشک شما طعم ملس تری داشته باشد می توانید در هنگام پخت ۱ عدد نبات داخل آلبالو بیندازید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشک آلبالو خانگی ترش و خوشمزه با آلبالو تازه با هسته
3.4 (67.5%) 8 votes