طرز تهیه سس رنچ خانگی ساده و خوشمزه برای سوخاری و ساندویچ

طرز تهیه سس رنچ خانگی

 

یکی از خوشمزه ترین سس ها می باشد که از انواع سبزیجات و ادویه ها برای تهیه آن استفاده می شود این سس اصالتا برای آمریکا می باشد ولی در سال ۱۹۹۲ در ایتالیا جزء پر فروش ترین سس ها بشمار می آمد. اما کاربرد سس رنچ چیست شما می تواند با سس رنچ انواع سوخاری و سالاد ها و ساندویچ ها را تهیه و سرو کنید در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ این سس در بین مردم آمریکا بسیار محبوب گزارش شده به طوری که ۴۰درصد از آنها با انواع غذاهای خود این سس را میل می کنند. اما این سس خوشمزه در سال ۱۹۴۹ توسط تایلر استیو هنسون و همسرش در آلاسکا کشف شد وی یک روز به طور اتفاقی برای مهمانی خود این سس را تهیه کرد که مهمانان از خوردن آن بسیار خوششان آمد به همین ترتیب هنسون مقداری از سس را برای دوست خود که اولین مشتری خود بود به قیمت ۷۵ سنت فرستاد و کم کم کاری هنسون گسترده شد و امتیاز این سس را فروخت و بازنسشته شد. شاید این سس به صورت آماده در فروشگاه موجود باشد ولی تهیه آن در منزل بسیار آسان و مقرون به صرفه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس رنچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست۱ پیمانه
مایونز۱ پیمانه
سیر۲ حبه
آبلیمو۱/۲ ق غذا خوری
سرکه سفید۱/۲ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق مربا خوری
سس ورچستر۱ ق مربا خوری
جعفری تازه۲ ق غذا خوری
شوید۲ ق غذا خوری
ساقه پیازچه۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه سس رنچ خانگی برای سوخاری و ساندویچ

مرحله اول: مخلوط کردن ماست و سس

ابتدا ماست و سس را داخل یک کاسه بریزید در رسپی اصلی این سس از خامه ترش استفاده شده است که به دلیل در دسترس نبودن در ایران می توانید ماست را اضافه کنید. سس و ماست را هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم: افزودن ادویه

در ادامه تمام ادویه ها ار همراه کمی نمک و سیر پوره شده و سس خردل و سرکه سفید و آبلیمو تازه بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

در ادامه کمی جعفری را بشورید و ساطوری کنید و همچنین ساقه پیازچه را خرد کنید و به همراه شوید خشک یا تازه به مواد سس اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس رنچ

سپس مواد را خوب هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید و حداقل برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. شما می توانید از سس رنچ به عنوان چاشنی یا دیپ کنار انواع سالاد و چیپس و کراکر ها استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سس رنچ

  1. این سس تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری می باشد.
  2. می توانید برای رقیق کردن سس از کمی سرکه بالزامیک یا آبلیموترش استفاده کنید.
  3. افزودن سس ورچستر اختیاری می باشد.
  4. در رسپی اصلی برای رقیق کردن سس از باترمیلک استفاده می شود که می توانید داخل یک لیوان شیر چند قطره سرکه ریخته تا بریده شود ولی این طعم شاید مورد پسند همه نباشد از سرکه و آب لیمو استفاده شده است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه