طرز تهیه سس هزار جزیره خانگی با طعم عالی با مایونز و ماست

طرز تهیه سس هزار جزیره خانگی

 

یکی از سس های بسیار خوشمزه و پرکاربرد می باشد که می توانید با آن انواع سالاد ها و ساندویچ ها را تهیه کنید این سس در آمریکا کشف شده است و بسیار پر طرفدار می باشد. نام سس هزار جزیره از مجمع الجزایری در مرز کانادا و آمریکا گرفته شده است. گفته می شود این رسپی اولین بار توسط هنرپیشه ای که از یک زن ماهیگیر آموخت و آن را به مدیر عامل رئیس هتل ولدورف آستوریا یاد داد سپس دستخوش کمی تغییرات شد و به شکل امروزی دست پیدا کرده است. اما همیشه تهیه سس در خانه بسیار سالم تر از روش های صنعتی می باشد. شما می توانید این سس خوشمزه را تهیه کنید و به همراه سالاد ها و غذاهای خود میل کنید. امروز در پارسی دی سس هزار جزیره با مایونز و ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سس مایونز۱/۲ پیمانه
ماست چکیده۲ ق غذا خوری
خیارشور۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
سس تند قرمز۱ ق غذا خوری
سرکه۱ ق غذا خوری
پودر پاپریکا، ادویه کاریبه مقدار لازم
جعفری۱ ق غذا خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه سس هزار جزیره با ماست

مرحله اول: میکس کردن مواد

ابتدا پیاز و سیر را پوست بگیرید و داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا پوره شوند سپس خیار شور را نیز به مواد اضافه کنید و به همراه سس مایونز و ماست و سس تند خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: افزودن نمک و سرکه

نمک را اضافه کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید تا هم یکدست شود سپس سرکه یا آبلیمو را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه سس هزار جزیره خانگی

وقتی مواد خوب مخلوط شدند آن را داخل کاسه بریزید و به ادویه ها و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند به همین راحتی سس هزار جزیره ما حاضر شد می توانید آن را داخل شیشه ریخته و برای سالاد ها و غذاهای خود استفاده کنید این سس بدلیل نداشتن مواد نگهدارنده زود خراب می شود پس به اندازه درست کنید.

فوت و فن های دستور تهیه سس هزار جزیره رژیمی

  1. اگر شما دستگاه غذاساز ندارید همه مواد را با رنده ریز بزنید سپس با همزن دستی بزنید تا با هم یکدست شوند.
  2. اگر دوست دارید سس شما رژیمی تر باشد مقدار ماست و مایونز را عوض کنید.
  3. اگر طعم سیر را دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.
  4. افزودن سس تند اختیاری می باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه