طرز تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز خوشرنگ و غلیظ و آسان با سرکه در خانه

دستور تهیه رب فلفل دلمه ای

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

 

رب فلفل دلمه ای یکی از خوشرنگ ترین رب ها می باشد که می توانید در خانه تهیه کنید. این رب خوشمزه را حتما در خانه تهیه و غذا های خود را با عطر و رنگ بی نظیر آماده کنید. رب فلفل دلمه ای همان طور که مشخص است با فلفل دلمه قرمز تهیه می شود و عطر و مزه خوبی دارد و برای مرینت کردن مرغ و جوجه و پاستا ها بسیار گزینه خوبی می باشد همچنین برای تهیه پیتزا و گوشت می تواند طعم دهنده عالی باشد. شما می توانید این رب را به مدت ۱ سال در یخچال نگهدرای کنید به شرطی که از قاشق چرب استفاده نکنید و درب آن را بعد از هر بار استفاده خوب محکم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رب فلفل دلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز

  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ کیلوگرم
  • سرکه ۴ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
  • آویشن ۱ ق چای خوری
  • نمک ۲ ق مربا خوری

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز رنگ با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی فلفل دلمه

ابتدا باید فلفل دلمه ها را خوب بشورید زیرا قرار است رب را با پوست تهیه کنید. سپس از وسط به دو نیم کنید و تخم های فلفل دلمه را جدا کنید و به قطعات کوچک تر خرد کنید و بعد داخل قابلمه ی بریزید و روی حرارت قرار دهید و ۱/۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت فلفل دلمه

در ادامه باید مواد را هم بزنید و صبر کنید تا کاملا نرم شود، می توانید قبل از پختن آن را میکس و پوره کنید و بعد بپزید که فرقی ندارد. زمانی که فلفل دلمه ای پخته و نرم شد باید همه مواد و ادویه های گفته شده در مواد لازم را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه رب فلفل دلمه ای

در ادامه باید همه مواد را با گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود و اگر گوشتکوب ندارید می توانید داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب میکس کنید، برای این که رب سفت تری داشته باشید دوباره مواد پوره شده را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا رب حسابی غلیظ و جا افتاده شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید و اگر می خواهید این رب را برای مدت طولانی نگهداری کنید باید آن را داخل یک شیشه ریخته و درب فلزی را بسته و روی کابینت برای ۲۴ ساعت به صورت وارنه قرار دهید تا هوا گیری شود و بعد برای ۱ سال در یخچال یا کابینت نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رب فلفل دلمه ای خوشمزه و خوشرنگ در خانه

  1. می توانید ۲ عدد گوجه فرنگی نیز با مواد میکس کنید.
  2. حتما بعد از باز شدن درب رب باید در یخچال نگهداری کنید.
  3. شما می توانید برای تهیه انواع خورش و سوپ نیز از این رب استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه