طرز تهیه رب غوره خانگی بسیار خوشمزه و ملس + موارد استفاده رب غوره

دستور پخت رب غوره

طرز تهیه رب غوره

 

رب غوره یکی از رب های بسیار کاربردی می باشد که بسیار خوشمزه است. غوره بهتر است از نوع عسکری و بی دونه باشد. غوره بی دانه برای تهیه رب مناسب است. شما می توانید با کمی گوجه فرنگی میکس کنید. باید صبر کنید مثل رب سفت شود و بعد روی رب باید یک قاشق روغن مایع یا جامد بریزید و درب آن را خوب بسته و بگذارید تا هوای اضافه وارد آن نشود و یا می توانید داخل بسته بندی ریخته و فریزر کنید. موارد استفاده رب غوره بسیار زیاد است و شما می توانید برای تهیه مرغ شکم پر و گمج کباب، انواع خورش ها و غوره مسما ها و یا خورشت بادمجان با گوشت استفاده کنید. طعم رب غوره فوق العاده است و می توانید در تابستان این رب خوشمزه و خوشرنگ را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رب غوره خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رب غوره خانگی

  • غوره عسگری ۲.۵ کیلوگرم
  • گوجه فرنگی ۳ کیلوگرم
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه رب غوره خوشمزه با گوجه فرنگی

طرز تهیه رب غوره خوشمزه با گوجه فرنگی

ابتدا گوجه فرنگی را خوب بشورید و ۴ قاچ کنید. سپس داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله کم قرار دهید و زمانی که جوشید و نرم شد باید شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود. نیازی نیست پوست گوجه را بگیرید و یا خیلی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: صاف کردن

بعد از این که گوجه فرنگی خنک شد باید از صافی رد کنید تا پوست و تخم گوجه فرنگی جدا شود. بهتر است یک دستکش انداخته و با دست خوب فشار دهید و تاعصاره گوجه فرنگی به خوبی گرفته شود. اگر با گوست گوجه فرنگی مشکل ندارید می توانید آن را داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله سوم: آماده سازی غوره

در ادامه باید غوره عسگری را پاک کنید و دونه دونه کنید و داخل یک لگن آب بریزید و خوب بشورید و پوره کنید. برای پوره کردن می توانید از غذاساز یا مخلوط کن برای آبگیری غوره استفاده کنید و بعد بهتر است داخل یک کیسه تنظیف ریخته و خوب فشار دهید تا اگر دانه ی درشتی داخل آن باشد گرفته شود و بعد عصاره آن را به گوجه پوره شده استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه رب غوره

در ادامه روغن و نمک را اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و صبر کنید تا حسابی خنک شود و مثل رب گوجه فرنگی سفت شود و بعد خاموش کنید و داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه انواع خورشت ها و مزه دار کردن مرغ استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رب غوره خانگی با سس گوجه فرنگی

  1. بهتر است یک ق روغن روی رب بریزید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  2. می توانید غوره را بیرون برده و آبگیری کنید.
  3. میزان غوره و گوجه فرنگی باید در یک حد باشد.
  4. به دلخواه می توانید گوجه فرنگی را حذف کنید و رب غوره را خالص تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه رب غوره خانگی بسیار خوشمزه و ملس + موارد استفاده رب غوره
3.5 (70%) 2 votes