طرز تهیه رب نارنج خانگی خوشمزه و حرفه ای مرحله به مرحله

رب نارنج خانگی

 

یکی از بهترین رب های خانگی می باشد که به راحتی در منزل تهیه می شود. طعم و مزه ای که رب نارنج به غذاها می دهد بی شک هیچ ربی ندارد. شما از رب نارنج می توانید در تهیه انواع مرغ ها و کباب ها استفاده کنید. اگر به نارنج علاقه دارید و در دسترس ندارید حتما رب نارنج خانگی را در فصل درست کرده و آن را در یخچال همیشه داشته باشید. رب نارنج علاوه بر خوشمزه و طعم بی نظیر آن خواص درمانی زیادی از جمله درمان درد سینه و سرفه، کاهنده فشار خون، هضم غذا، از بین بردن حالت تهوع، نشاط آور و مقوی برای قلب می باشد همچنین برای نرم کردن دست و صورت می توانید رب نارنج را بزنید و تاثیر آن را ببینید. با این رب به غذاهاتون عطر و طعم خاصی اضافه کنید. امروز در پارسی دی رب نارنج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نارنج۱۰ کیلوگرم

 

طرز تهیه رب نارنج

مرحله اول : آماده سازی رب نارنج

نارنج را با کمک فرچه مخصوص آشپزخانه خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم : آب گیری نارنج

نارنج را با چاقو از وسط به دو نیم کرده و به کمک آبمیوه گیری دستی یا برقی آب نارنج را بگیرد و چند بار از صافی رد کنید و ترجیحا یک بار از پارچه نظیف (پارچه توری آشپزخانه) رد کنید.

مرحله دوم : پخت رب نارنج

برای پخت بهتر رب نارنج سعی کنید از قابلمه روحی یا مسی استفاده کنید. آب نارنج را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و از کنار گاز نروید و مدام هم بزنید و کف روی رب را بگیرید اینکار را ادامه داده تا رب نارنج به قوام بیاد و رنگ آن تیره تر و غلیظ شود به همین راحتی رب نارنج حاضر است. در نظر داشته باشید غلظت رب نارنج مانند رب های دیگر نیست. رب نارنج را در ظرف شیشه درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید (رب نارنج را به دلیل اسیدی بودن در ظرف شیشه نوشابه یا پلاستیکی نریزید زیرا باعث تجزیه دیواره شیشه می شود). رب نارنج خوشمزه را با غذاهای خود طعم دار کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رب نارنج

  1. از هر ۱۰ لیتر آب نارنج ۱ کیلو رب نارنج بدست می آید.
  2. اگر دوست دارید رب نارنج ملسی داشته باشید در هنگام پخت کمی شکر داخل رب ریخته و اگر ترش دوست دارید نیاز به اضافه کردن موادی نیست.
  3. قوام نارنج رو میشه با کمی عسل قاطیش کرد که یک ترکیب عالی و طعم بی نظیر به جای سکنجبین برای خوردن با کاهو می شود.
  4. قابلمه ای که در نظر دارید کمی از مقدار آب نارنج بیشتر باشد تا در هنگام جوش خوردن سر ریز نشود.
  5.  وقتی به غلظت مانند فرنی برسد کافی می باشد زیرا در هنگام سرد شدن سفت تر می شود.
  6. اگر نارنج تازه استفاده می کنید به دلیل اسید قوی که دارد ممکن است به دست آسیب بزند چند روز بگذارید بماند سپس آب گیری کنید.
  7. شیشه ای که داخل آن رب نارنج را می ریزید حتما خشک و تمیز باشد.

همچنین ببینید

از
20
دیدگاه