طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته کم هزینه و خوشمزه برای مهمانی

طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته

 

دسر ها و پیش غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بیسکویت پتی بور و نشاسته ذرت تهیه می شود و نیازی به قالب ندارد و شما می توانید مواد را داخل یک ظرف پیرکس تهیه کنید و به دلخواه تزیین کنید. این دسر نیازی به تخم مرغ ندارد و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و خیلی سریع تهیه می شود. دسر های کم هزینه می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و خیلی راحت و فوری تهیه می شود و شما می توانید از شب قبل این دسر را تهیه کنید و داخل یخچال قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۱ لیتر (۴ لیوان)
شکر۱ لیوان سرخالی
آرد۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲  ق غذا خوری
کره۱/۲ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته

طرز تهیه دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شیر و شکر و آرد و نشاسته ذرت و پودر کاکائو را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و گلوله های آرد باز شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید مداوم هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و به غلظت برسد، باید مواد را هم بزنید تا گلوله نشود و حرارت کم باشد.

مرحله دوم: تهیه مایه دسر

در انتها وقتی به غلظت فرنی رسید باید کره را اضافه کنیدو هم بزنید تا دوباره به غلظت برسد و کره ذوب شود و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا پودینگ از داغی بیفتد. مقداری از مواد را باید ته ظرف بریزید و یک لایه بیسکویت وانیلی یا کاکائویی روی پودینگ قرار بچینید.

مرحله سوم: چیدن لایه

در ادامه باید کیم از مواد پودینگ بریزید و بعد یک لایه دیگر بیسکویت رنگ دلخواه و به همین ترتیب ادامه دهید تا ظرف پر شود و در انتها باید لایه آخر را پودینگ بریزید و ظرف را در یخچال قرار دهید و ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کمی دسر خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: تزیین

در ادامه برای تزیین یک بسته پتی بور وانیلی را پودر کنید و روی دسر بریزید و به دلخواه با میوه دلخواه تزیین کنید و برای ۲ ساعت دسر را در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر بیسکویت پتی بور با نشاسته

  1. مقدار شکر را می توانید کم و زیاد کنید و بستگی به ذائقه شما دارد.
  2. می توانید روی مواد شکلات ذوب شده بریزید.
  3. این دسر هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  4. می توانید یک لایه بیسکویت پتی بور ساده و یک لایه کاکائویی قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
11
دیدگاه