طرز تهیه دسر عربی برای ماه رمضان ساده و راحت با شیر عسلی

طرز تهیه دسر عربی ماه رمضان

 

دسر ها همیشه یکی از بهترین قسمت مهمانی ها می باشد و انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند شما می توانید بعضی وقتا ژله بستنی تهیه کنید یا می توانید دسر های ساده کم خرج مثل این دسر عربی خوشمزه برای ماه مبارک رمضان تهیه کنید. این دسر برای ماه رمضان گزینه خوبی است زیرا از مواد مغذی تشکیل شده است و برای افطار می توانید سرو کنید. شما می توانید این دسر را به صورت گرم یا سرد سرو کنید که هر دو بسیار خوشمزه است و در انتها با خلال بادام و پسته تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر عربی برای ماه رمضان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر رمضان با نشاسته

 

مواد لازم

آرد برنج۷۵ گرم
شیر عسلی۱ قوطی
آب۲ و ۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۴ پیمانه
عرق بهار نارنج۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
خلال پسته و بادامبه مقدار لازم برای تزیین

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر نسکافه ای

 

طرز تهیه دسر عربی برای ماه رمضان

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل یک قابلمه آب و آرد برنج را بریزید و هم بزنید تا آرد برنج کاملا باز شود و بعد شیر عسلی و گلاب و عرق بهار نارنج و وانیل را نیز اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق مواد را خوب هم زده تا یکدست شود در این دسر چون از شیر عسلی استفاده شده است دیگر نیازی به شکر ندارید.

مرحله دوم: پخت دسر

در ادامه باید قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و با همزن دستی مداوم هم بزنید تا کم کم مواد شروع به گرم شدن کند، دقت کنید باید حرارت کم باشد و اگر حرارت را زیاد کنید بوی خامی آرد داخل دسر باقی می ماند که اصلا خوشایند نیست.

مرحله سوم: تهیه دسر عربی برای ماه رمضان

در ادامه وقتی دسر به غلظت فرنی رسید و حباب درشت روی آن زد یعنی آماده شده است و داخل کاسه های سرو بریزید و به دلخواه روی آن پودر پسته یا بادام و گل محمدی بریزید و بهتر است چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر پان اسپانیا

 

فوت و فن های دستور پخت دسر عربی برای ماه رمضان

  1. شیر عسلی طعم و مزه فوق العاده به این دسر می دهد و می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و اگر در دسترس نبود از شکر استفاده کنید.
  2. بجای بهار نارنچ از پودر هل نیز می توانید استفاده کنید.
  3. برای بافت بهتر در انتهای پخت یک قاشق غذا خوری کره اضافه کنید.

 

از
1
دیدگاه