طرز تهیه دسر کاسترد ساده و خوشمزه و مجلسی با شیر و بیسکویت

دستور پخت دسر کاسترد

طرز تهیه دسر کاسترد

 

دسر کاسترد یکی از راحت ترین دسر ها می باشد که فوق العاده خوشمزه و ساده است. شما می توانید این دسر خوشمزه را با بیسکویت پتی پور یا به صورت ساده آن تهیه کنید. دسر کاسترد با شیر تهیه می شود و باید پودر آماده می شود. این دسر بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود و می توانید به دلخواه به صورت را لایه ای تهیه کنید و می توانید برای تزیین از پودر های مختلف استفاده کنید. اگر به دسر های اروپایی علاقه دارید می توانید با تهیه کردن کاسترد انواع شیرینی و کیک و دسر ها را تهیه کنید. کاسترد از پختن زرده تخم مرغ و خامه تهیه می شود. این دسر در اروپا بسیار معروف است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کاسترد با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کاسترد با شیر

  • پودر کاسترد ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • پودر بیسکویت پتی پور
  • ترافل یا چیپس شکلاتی به مقدار لازم

طرز تهیه دسر کاسترد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بیسکویت را باید پودر کنید. می توانید بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له شود.

مرحله دوم: پختن کاسترد

در ادامه پودر کاسترد را به همراه شکر داخل قابلمه یا شیرجوش بریزید و هم بزنید تا پودر کاسترد داخل شیر کاملا باز شود. شکر را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا شکر نیز کمی مخلوط شود.

مرحله سوم: پختن دسر

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم باید هم بزنید تا کم کم دسر به غلظت برسد حتما باید زیر شعله کم باشد تا بوی خامی پودر دسر کاسترد گرفته شود و زمانی که دسر به غلظت رسید باید قابلمه را از روی حرارت بردارید. می توانید به دلخواه از کمی گلاب نیز در انتها استفاده کنید.

مرحله چهارم: سرو دسر

چند لیوان شفاف با ارتفاع کم انتخاب کنید و مقدار دسر داخل لیوان بریزید و بعد کمی بیسکویت بریزید و مجدد کمی دسر و در انتها روی دسر را با بیسکویت پودر شده بریزید و با ترافل یا شکلات چیپسی یا کمی پودر دارچین الک شده تزیین کنید و یا می توانید مابین لایه ها از کمی گردو یا بادام نیز استفاده کنید. دسر را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود سپس به صورت تک نفره سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر کاسترد

  1. می توانید به دلخواه داخل لیوان موز خرد شده یا انبه یا توت فرنگی سرو کنید.
  2. میزان مواد را می توانید نصف یا دو برابر کنید.
  3. اگر دوست دارید دسر شما خوش رنگ تر شود وقتی به قوام رسید کمی زعفران غلیظ اضافه کنید.
  4. میزان افزودن شکر در این دسر کاملا دلخواه است و اگر دسر شیرین دوست دارید می توانید میزان شکر را بیشتر کنید.
  5. می توانید بجای شیر از آب انبه استفاده کنید.
  6. می توانید به دلخواه مابین لایه ها از ژله رنگی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه