طرز تهیه دسر سه سوته ترکی با چند قلم مواد راحت و کم هزینه و خوشمزه

دستور تهیه دسر سه سوته ترکی

طرز تهیه دسر سه سوته ترکی

 

دسر سه سوته ترکی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با چند قلم مواد به راحتی در خانه تهیه می شود. شما می توانید این دسر خوشمزه را داخل لیوان های یک بار مصرف طرح دار بریزید و آن را با سس گاناش شکلاتی یا سس پرتقالی به راحتی سرو کنید. دسر های یکی از تنقلات بسیار خوشمزه است که می توانید بعد از غذا در مهمانی سرو کنید و تهیه دسر های مختلف و متفاوت کار بسیار لذت بخشی می باشد که می توانید با دیدن آموزش های مختلف آن ها یاد بگیرید و تهیه کنید. اما این دسر به این اسم بین ما ایرانی ها مشهور شده است که در سریع ترین زمان تهیه می شود و نیاز مواد زیاد و گران نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر سه سوته ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر سه سوته ترکی

  • شیر ۱ لیتر
  • آرد ۱/۲ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • کره ۲ ق غذا خوری یا ۲۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه یا ۲ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه دسر سه سوته ترکی با نشاسته ذرت

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا باید داخل یک قابلمه نشاسته ذرت و آرد و شکر را بریزید و هم بزنید و شیر را اضافه کنید و بعد مواد را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا ابتدا شکر حل شود و بعد کم کم شروع به غلیظ شدن مواد کند. دقت کنید برای دسر های که داخل آن از شیر و نشاسته استفاده می شود باید حرارت خیلی کم باشد.

مرحله دوم: افزودن به قالب

زمانی که مواد غلیظ شد و رد پر های همزن یا قاشق روی مواد باقی ماند باشد کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. حالا مواد را از روی حرارت بردارید و با همزن برقی خوب برای چند دقیقه بزنید تا یکدست شود. سپس لیوان یک بار مصرف طرح دار یا ساده را نرم دار کنید و مواد دسر را داخل قالب بریزید.

مرحله سوم: استراحت دسر

می توانید مواد دسر را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی کمی زعفران اضافه کنید و روی دسر ها را با سلفون یا نایلون بپوشانید تا رویه نببندد و برای چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد. بعد از چند ساعت کنار های دسر را با دست آزاد کنید و دسر را از قالب خارج کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر ترکی سه سوته

حالا می توانید دسر با چاقو خیس و نرم دار برش بزنید و به دو قسمت تقسیم کنید و دور تا دور دسر را داخل پودر گردو یا قندث بزنید. می توانید وسط دسر را با گاناش شکلاتی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر سه سوته ترکی خیلی خوشمزه و با شیر و نشاسته

  1. برای تهیه گاناش شکلات باید ۱۰۰ گرم خامه روی حرارت قرار دهید و زمانی که گرم شد ۱۰۰ گرم شکلات تخته ای اضافه کنید و هم بزنید.
  2. برای تهیه سس پرتقالی برای تزیین باید ۱ لیوان آب پرتقال طبیعی را با ۱ ق غذا خوری نشاسته و ۱ ق غذا خوری شکر هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.
  3. حتما لیوان ها را با آب خیس کنید و بعد دسر را بریزید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه