طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی ساده و خوشمزه با خامه صبحانه برای 4 نفر

دستور تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی

طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی

 

دسر مگنولیا توت فرنگی یک دسر بسیار خوشمزه به سادگی در خانه تهیه می شود. این دسر با دو لایه مواد تهیه می شود. شما ابتدا نیاز به کراست یا لایه بیسکویتی دارید و بعد مواد خامه را به همراه توت فرنگی داخل لیوان قرار دهید و به دلخواه خود تزیین کنید. دسر مگنولیا توت فرنگی یک نوع دسر ترکی می باشد که بیشتر این دسر به صورت لایه ای و داخل لیوان های شفاف با ارتفاع کم تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی ها مختلف این دسر را به آسانی تهیه کنید و یا می توانید از میوه های دیگر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی

  • شیر ۱ لیتر
  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • خامه ۱۰۰ میلی لیتر
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بیسکویت ۱ بسته
  • گردو یا فندق ۱ پیمانه
  • توت فرنگی یا میوه دلخواه

طرز تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی خوشمزه و ساده

مرحله اول: تهیه بیسکویت

بیسکویت مورد نظر را ابتدا باید پودر کنید. برای این کار بیسکویت را به همراه فندق یا گردو داخل غذاساز یا میکسر بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودری شود. شما می توانید از هر نوع بیسکویت مانند مادر، پتی بور یا لیدی فینگر استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه لایه خامه ای

در ادامه باید شیر را داخل قابلمه ریخته و آرد را اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد شکر و خامه و تخم مرغ را نیز اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا کم کم غلیظ شود و زمانی که غلیظ شد از روی حرارت بردارید و بعد گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی

در انتها وانیل را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با نایلون بپوشانید و صبر کنید تا پودینگ خامه ای خنک شود و بعد با همزن برقی برای ۲ دقیقه بزنید تا یکدست شود. سپس کف لیوان مورد نظر کمی بیسکویت ریخته و صف کنید و بعد توت فرنگی را دور تا دور لیوان قرار دهید و از پودینگ خامه ای بریزید و سطخ آن را صافه کنید و بعد مخلوط بیسکویت و فندق را روی مواد بریزید و با توت فرنگی روی دسر مگنولیا توت فرنگی را تزیین کنید. دسر آماده شده را برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر مگنولیا توت فرنگی با خامه صبحانه برای ۴ نفر

  1. بهتر است مواد را روی حرارت کم هم بزنید و تا غلیظ و بوی خامی آرد گرفته شود و حتما از یک همزن دستی برای هم زدن استفاده کنید.
  2. مواد را قبل از شروع در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.
  3. می توانید از هر نوع میوه ی که دوست دارید بین لایه ها استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه