طرز تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف خیلی راحت و شیک و مجلسی

دستور تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف

طرز تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف

 

ژله در لیوان یکبار مصرف یکی از روش های بسیار ساده و راحت برای تهیه ژله می باشد که دیگر نیازی به قالب ندارید و خیلی ساده و مجلسی می توانید یک ژله چند رنگ تهیه کنید. شما می توانید بنا به فصلی که در آن هستید از میوه های مختلف استفاده کنید برای مثال اگر در فصل پاییز هستید از موز یا نارنگی یا سیب استفاده کنید و یا اگر در فصل تابستان هستید از شلیل یا آلبالو استفاده کنید و می توانید بنا به میوه ی که استفاده می کنید ژله را نیز با طعم آن انتخاب کنید. این دسر به دلیل استفاده از لیوان یک بار مصرف بسیار راحت از قالب خارج می شود و می توانید برای مهمانی ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف

  • ژله موز ۱ بسته
  • ژله پرتقال ۱ بسته
  • ژله آلوورا ۱ بسته
  • موز ۲ عدد
  • پرتقال یا نارنگی ۱ عدد
  • آب جوش برای هر بسته ژله ۱.۵ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: تهیه ژله آلوورا

ابتدا باید ژله آلوورا را تهیه کنید برای این کار ژله آلوورا را با ۱.۵ لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید و هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. ژله را کنار قرار دهید و صبر کنید تا خنک خنک شود و بعد شیر را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شیر بریده نشود.

مرحله دوم: آماده سازی میوه

میوه مورد نظر را که ما موز و نارنگی انتحاب کردیم. موز را نگینی ریز خرد کنید و پرتقال یا نارنگی را پوست بگیرید و خرد کنید و یا می توانید نارنگی را به صورت درسته داخل دسر قرار دهید که این کاملا سلیقه ای است که از چه نوع میوه ای استفاده می کنید.

مرحله دوم: تهیه ژله

در ادامه باید ژله موز را با ۱.۵ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ژله پرتقال یا رنگ دیگر را نیز با آب جوش مخلوط و بن ماری کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در سولاردم یا ماکروفر قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف

لیوان های یک بار مصرف را با کمی روغن و فرچه چرب کنید و یک لایه از ژله شیر و آلوورا بریزید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بگذارید تا نیم بند شود و بعد از میوه مورد نظر بریزید و بعد رنگ ژله موزی یا پرتقالی را بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و ادامه دهید تا لیوان پر شود و در انتها ژله سفید بریزید و در یخچال قرار دهید و صبر کنید برای چند ساعت تا خودش را کاملا بگیرید و برای خارج کردن دسر باید کناره های دسر را با دست آزاد کنید و خیلی راحت داخل دیس برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله در لیوان یکبار مصرف خوشمزه و مجلسی

  1. بهتره دیس مورد نظر را کمی مرطوب کنید تا بتوانید دسر را به راحتی تکان دهید.
  2. می توانید از هر نوع ژله یا میوه دلخواه استفاده کنید.
  3. برای مات کردن ژله می توانید از بستنی وانیلی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
13
دیدگاه