چه غذای برای سرماخوردگی خوبه ؟ لیست غذا ها و دمنوش های مخصوص سرماخوردگی

چه غذای برای سرماخوردگی خوبه

چه غذای برای سرماخوردگی خوبه

 

چه غذای برای سرماخوردگی خوبه؟ سرماخوردگی و کرونا و بیشتر بیمارهای ویروسی نیاز به مراقبت بیشتر و خوردن غذا های سالم دارد که این غذا ها و نوشیدنی ها به شما کمک می کند انرژی و احساس بهتری داشته باشید و روند بیماری شما سریعتر بهبود پیدا کند و در بدن هیدراته باقی بماند. شما می توانید از انواع سبزیجات و سوپ ها و آش ها به همراه نوشیدنی ها که برای سرماخوردگی خوب است در این دوران استفاده کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید و حتما داور های خود را سر ساعت مصرف کنید تا تاثیر خوبی روی بدن داشته باشد. امروز در پارسی دی لیست بهترین غذا ها و دمنوش ها را برای شما آوردیم تا بتوانید برای سرما خوردگی تهیه کنید، همرا ما باشید.

غذا های مناسب سرماخوردگی

  1. انواع سوپ ها بخصوص سوپ مرغ
  2. ویتامین D
  3. تخم مرغ آبپز
  4. ماهی سالمون کبابی یا بخارپز
  5. انواع آش
  6. سبزیجات و میوه های تازه
  7. انواع دمنوش های گرم

توجه : کافئین بالای موجود در چای سیاه و قهوه و نسکافه باعث تکرر ادرار و از دست دادن آب بدن در هنگام تب می شود، برای تسکین علائم سرماخوردگی انواع چای سبز و چای سفید بهترین گزینه ها هستند. میزان محدود کافئین و آنتی اکسیدان بالای موجود در چای سبز و چای سفید به تسکین علائم سرماخوردگی کمک فراوانی می کنند و بهبودی را سرعت می بخشند. مصرف شیر و لبنیات حتی الامکان محدود شود چون باعث گرفتگی بینی می گردد.

لیست غذا های سرماخوردگی

۱. انواع سوپ ها

سوپ ها به دلیل استفاده از سبزیجات و مواد مختلف می توانید انواع ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی را با خود به همراه داشته باشند. همچنین منبع خوبی از انواع میاعات و الکترولیت ها هستند در صورت کم آبی بدن به دلیل اسهال و اتسفراغ و تب مفید است، گرمای سوپ ممکن است به کاهش احتقان کمک کند، زیرا مایعات داغ یا تند می تواند برای این کار مفید باشد. در لیست زیر می توانید سوپ های مفید و مقوی را مشاهده کنید.

۲. انواع آش

غذا های مفید برای سرماخوردگی

آش ها نیز به دلیل استفاده از انواع حبوبات و سبزیجات برای سرماخوردگی بسیار مفید هستد و شما می توانید این آش ها را در طعم ها و مزه های مختلف در خانه به راحتی تهیه کنید و برای تنوع غذایی گزینه بسیار خوبی می باشد. دقت کنید اگر از سیر داغ و نعنا داغ برای کسی که سرماخورده است پرهیز کنید. لیست بهترین آش ها برای سرماخوردگی را می توانید مشاهده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه

  • Naser ۱ سال پیش

    چقدر عالی ممنون سیو کردم

    پاسخ