طرز تهیه سیر داغ خانگی پفکی و مجلسی و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه سیر داغ

 

یکی از پرکابرد ترین قسمت های آشپزخانه می باشد که برای همه غذاها بخصوص آش و تزئینات مختلف غذاها استفاده کرد. تهیه این سیر داغ در منزل کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید برای مصرف یکسال خود سیر داغ تهیه کنید و در فریزر همیشه داشته باشید. در این فصل تابستان و بهار که سیر بیشتری در بازار پیدا می شود دست به کار شوید و سیر داغ چیپسی و خوشمزه را تهیه کنید قبل از اینکه این سیر داغ را تهیه کنید بهتر است با فواید آن آشنا شوید فشار خون را تنظیم می کند، میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد، ایمنی بدن را افزایش می دهد و هزاران خواص سیر که در این پست نمی گنجد. امروز در پارسی دی سیر داغ خانگی پفکی و مجلسی و خوشمزه به روش شمالی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیر۱ کیلوگرم
روغن جامد۲ ق غذا خوری
نمک۱ ق غذا خوری

طرز تهیه سیر داغ شمالی و مجلسی با دو قاشق روغن

مرحله اول: آماده سازی سیر

ابتدا برای اینکه بتوانید سیرها را راحتر پوست بگیرید همه آنها را داخل یک لگن آب بریزید سپس آبکش کنید و بعد قسمت ته سفت آن را با چاقو جدا کنید و شروع کنید به پوست کندن سیرها و اگر سیرهای شما کهنه است قسمت سبز و جوانه آن را حتما بگیرید و بگذارید داخل آبکش تا اگر آب اضافی دارد خارج شود.

مرحله دوم: چرخ کردن سیر

در ادامه باید سیرها را چرخ کنید و یا رنده کنید بهتر است برای این کار از چرخ گوشت یا رنده مخصوص پوره کن غذاساز استفاده کنید و سیرها را چرخ کنید و داخل یک دستمال نخی بریزید و کاملا آب آن را بگیرید این کار را حتما انجام دهید زیرا آب اضافی باعث می شود سیر شما مجلسی و چیپسی نشود و بهتر است شبانه روز بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: سرخ کردن سیرداغ

ماهیتابه با دیواره بلند یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید. تا روغن داغ شود و وقتی از داغ شدن روغن مطمئن شدید نصف قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید تا سیر داغ شما رنگ طلایی پیدا کند سپس نیمی از سیرها و نمک را در روغن ریخته، حرارت را کمی زیاد کنید و هر چند ثانیه یکبار هم بزنید، سیرها از اطراف به سمت مرکز در حال سرخ شدن هستند پس مرتب هم بزنید و آنها را جابجا کنید تا به صورت یکنواخت سرخ شوند. حرارت رو ملایم کنید این مرحله مهم ترین تهیه سیر داغ است.

مرحله چهارم: تهیه سیر داغ

وقتی رنگ سیرها طلایی شدند ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و سیرها را سریع روی دستمال آشپزخانه یا دستمال نخی تمیز پهن کنید تا خنک شوند و روغن آنها کاملا گرفته شود سپس داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال و یا کابینت نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه سیر داغ مجلسی و خانگی

  1. افزودن زردچوبه اختیاری می باشد و افزودن نمک باعث خوش طعم شدن سیر می شود.
  2. سیر ها در ابتدایی سرخ شدن چسبنده هستند ولی هر چقدر سرخ می شود چسبندگی کمتر و از هم جدا می شوند.
  3. می توانید مقدار روغن را بیشتر بریزید ولی در نهایت باید روغن را کاملا بگیرید به طوری که در دست بگیرید نباید چرب باشد.
  4. اگر می خواهید سیر داغ را در فریزر نگهداری کنید از ظروف مخصوص فریزری استفاده کنید.
  5. می توانید سیرها را به دلخواه ورقه ای و خلالی خرد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سیر داغ خانگی پفکی و مجلسی و خوشمزه به روش شمالی
3.8 (76%) 10 votes