طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد بدون مرغ خیلی ساده و خوشمزه با جو پرک

دستور پخت سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ

سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ

 

سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک سوپ ساده بدون مرغ می باشد که برای سرماخوردگی و گلو درد گزینه خوبی می باشد. در روز های پاییز و زمستان همزمان با سرد شدن هوا تهیه انواع سوپ ها بسیار محبوب می شود زیرا در این فصل به دلیل سردی هوا سرماخوردگی بسیار بیشتر از فصل های دیگر می باشد. شما می توانید این سوپ خوشمزه را در خانه به همراه سبزیجات مختلف تهیه کنید. لعاب این سوپ بسیار خوبی می باشد و برای بچه ها و بزرگسالان که دچار سرماخوردگی شدند گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ

  • سیب زمینی ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • جو پرک ۱/۴ پیمانه
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • جعفری ساطوری شده ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش به مقدار لازم
  • زرشک در صورت دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: خرد کردن سبزیجات

ابتدا باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده بزنید. هویج را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا می توانید به دلخواه به صورت مکعبی ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. گوجه فرنگی ها را شسته و رنده کنید و یا می توانید داخل میکسر ریخته و میکس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و پیاز را کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد سیب زمینی و هویج و عصاره مرغ و ادویه ها اضافه کنید و برای چند دقیقه مواد را تفت دهید و در انتها پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی خوشرنگ شود.

مرحله سوم: پخت سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ

در ادامه روی مواد آبجوش بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و برای ۱ ساعت بگذارید تا سبزیجات پخته و نرم شود. در حین پختن حواستان باشد تا مواد سرو نرود و آرام بپزد و لعاب دارد شود.

مرحله چهارم: تهیه سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ

بعد از ۱ ساعت باید جوپرک را بشورید به مواد سوپ اضافه کنید و بعد از ۲۰ دقیقه که جو نرم شد و باید جعفری و کمی آبلیموترش و زرشک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۵ دقیقه دیگر از روی حرارت بردارید و داغ میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ برای سرماخوردگی بدون مرغ با طعمی بی نظیر

  1. می توانید سبزیجات را به صورت درشت بریزید و مواد را با گوشت کوب برقی میکس کنید.
  2. در ریختن نمک دقت کنید زیرا عصاره های آماده مرغ حاوی نمک و ادویه هستند.
  3. می توانید به دلخواه بجای جو پرک از رشته ورمیشل استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
24
دیدگاه