طرز تهیه فرنی برای سرماخوردگی و گلو درد با نشاسته برای کودکان بزرگسالان

دستور پخت فرنی برای سرماخوردگی

فرنی برای سرماخوردگی

 

فرنی برای سرماخوردگی یکی از روش های بسیار راحت و خشومزه برای درمان گلو درد و گرفتگی صدا و سرفه می باشد که شما می توانید به راحتی برای کودکان یا بزرگسالان در خانه تهیه کنید. دقت کنید اگر برای کودکان این فرنی را تهیه می کنید حتما باید بالا هفت ماه باشند و اگر کودک شما به شیر حساسیت ندارد به آن شیر پاستوریزه بدهید و یا می توانید از شیر های مخصوص کودک استفاده کنید و با پزشک کودک خود مشورت کنید و استفاده از شیر در فرنی و غذای کودک بسبه نظر پرشک ان است ولی اکثر پزشکان استفاده از مقدار کمی شیر در غذا های کودک مجاز می دانند و اگر کمی پودر بادام نیز اضافه کنید مقوی تر می باشد و کمتر از ۵ الی ۱۰ دقیقه بزای تهیه این فرنی برای سرماخوردگی زمان می خواهد و شما می توانید آن را تهیه کنید. این فرنی چون برای مریضی استفاده می شود شکر ندارد ولی می توانید برای طعم بهتر از کمی عسل یا شیره انگور یا خرما استفاده کنید ولی بهتر است بدون شیرین کننده مصرف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی برای سرماخوردگی و سرفه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی برای سرماخوردگی

  • شیر ۲ پیمانه
  • نشاسته گندم ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • عسل و دارچین به مقدار دلخواه

طرز تهیه فرنی برای سرماخوردگی و سرفه و گلو درد مناسب کودکان و بزرگسالان

مرحله اول: گرم کردن شیر

می توانید از شیر پاستوریزه یا محلی استفاده کنید و اگر از شیر محلی استفاده می کنید بهتر است شیر را یک بار بجوشانید. شیر را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا شیر گرم شود و دور قابلمه ریز جوش بزنید.

مرحله دوم: افزودن نشاسته

نشاسته گندم را به همراه آب سرد خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته داخل آب باز شود می توانید از نشاسته گل نیز استفاده کنید و زمانی که نشاسته حل شد باید به شیر گرم شده اضافه کنید و حرارت را کم کنید و مداوم هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه فرنی برای سرماخوردگی

در ادامه باید به هم زدن مداوم ادامه دهید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و زمانی که غلیظ شد و به غلظت مورد نظر رسید از روی حرارت بردارید و به همراه عسل و دارچین سرو کنید این فرنی برای این که برای گرفتگی صدا و گلو می باشد باید به صورت گرم مصرف شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنی برای سرماخوردگی کودک و بزرگسالان با نشاسته گندم

  1. اگر از نشاسته گل استفاده می کنید به صورت تازه بخرید که طعم ترشی نداشته باشد.
  2. افزودن عسل و دارچین دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. برای تزیین می توانید از گردو استفاده کنید ولی اگر برای گلو درد این فرنی را تهیه می کنید گردو را حذف کنید زیرا باعث سرفه می شود.
  4. حرارت باید کم باشد تا فرنی غلیظ و بوی خامی آن برطرف شود.
  5. نشاسته گندم را می توانید از عطاری تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه فرنی برای سرماخوردگی و گلو درد با نشاسته برای کودکان بزرگسالان
2.5 (50%) 4 votes