طرز تهیه تخم مرغ شکم پر ساده، خوشمزه و مجلسی برای پیش غذا

دستور پخت تخم مرغ شکم پر

طرز تهیه تخم مرغ شکم پر

 

تخم مرغ شکم پر یا شیطانی یا تخم مرغ روسی یا به انگلیسی تخم مرغ آبله نیز به آن گفته می شود و در آمریکا و اروپا شمالی بشدت محبوب است. یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که در کنار غذاهای دیگر سرو می شود و با به اصلاح ساید دیش می باشد ولی شما می توانید برای یک میان وعده یا یک صبحانه خوشمزه و جالب آن را برای خانواده بخصوص بچه ها تهیه کنید. این غذا بیشتر در روز عید پاک و کریسمس و روز شکرگزاری تهیه می شود و طعم و مزه خوبی دارد و نیاز به مواد زیادی نیست و از همه مهم تر قیافه اشتها برانگیزی دارد. تخم مرغ شکم پر را می توان در روم باستان مشاهده کرد جایی که تخم آبپز با سس های تند سرو می شده و در مجالس از آن استفاده می شده است و سرو آن برای مهمانی های ثروتمندان بسیار رایج است. گفته می شود اولین دستور تخم مرغ شکم پر در قرن ۱۳ در منطقه ای در اسپانیا نوشته شده است و بعدها دستخوش حوادثی شده و به شکل امروزی درآمده است. امروز در پارسی دی تخم مرغ شکم پر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تخم مرغ شکم پر

  • تخم مرغ ۵ عدد
  • خردل دیژون ۲ ق غذ خوری
  • سس مایونز ۳ ق غذا خوری
  • پاپریکا ۱ ق چای خوری
  • کرفس ۲ ق غذا خوری
  • پیازچه ۲ ساقه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه تخم مرغ شکم پر

مرحله اول: آبپز کردن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را داخل قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آنها بریزید به طوری که روی تخم مرغ ها را آب بگیرد و زمان بگیرید تا تخم مرغ ها کاملا سفت شوند در تهیه این غذا باید زرده کاملا پخته شود و تخم مرغ عسلی برای این غذا مناسب نیست زمان بگیرید باید حدود ۱۴ دقیقه پخته شوند سپس تخم مرغ ها را بعد از پخت داخل آب سرد قرار دهید تا به راحتی پوستش را جدا کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه تخم مرغ را با دستمال کمی خشک کنید و تخم مرغ را با چاقوی تیز از وسط به دو نیم کنید و با قاشق زرده را خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید و به آن خردل و مایونز و نمک و فلفل سیاه و کرفس خرد شده و پاپریکا و پیازچه خرد شده یا له شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مانند یک پوره شود.

مرحله سوم: تهیه تخم مرغ شکم پر

برای تزئین بهتر مواد را داخل قیف با ماسوره ستاره ریخته و داخل شکم سفیده ها را باید مخلوط پر کنید و شکل بزنید و یا می توانید از اسکوپ یا قاشق از مواد برداشته و داخل شکم سفیده قرار دهید در انتها کمی پیازچه و پاپریکا یا پول بیبر روی زرده ها ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تخم مرغ شکم پر

  1. به دلخواه می توانید در مواد زرده کمی سرکه به اندازه ۱ ق چای خوری نیز اضافه کنید.
  2. افزودن کرفس دلخواه است.
  3. سس خردل را از مدل دیژون انتخاب کنید تا طعم بهتری و ملایم تری داشته باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه