طرز تهیه سوپ عدس و اسفناج بدون مرغ خوشمزه و ساده و مقوی با جو پرک

طرز تهیه سوپ عدس و اسفناج

 

سوپ یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این سوپ خوشمزه را می توانید بدون مرغ تهیه کنید و برای لعاب بیشتر می توانید کمی سیب زمینی استفاده کنید. سوپ عدس و اسفناج به دلیل داشتن اسفناج بسیار مقوی می باشد زیرا اسفناج گیاه گل دار یک ساله است که شما می توانید در غذا های مختلف این سبزی را استفاده کنید زیرا برای درمان کم خونی، فشار خون بالا، دیابت بهترین گزینه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ عدس و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
عدس۱ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
هویج۲ عدد
اسفناج۲ دسته
آب لیمو۱ ق غذا خوری
جو پرک۱/۴ پیمانه
عصاره مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پولبیبربه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ عدس و اسفناج

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید عدس را از یک ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته و راحت تر پخته شود، در ادامه اسفناح را نیز تمیز کنید و بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم: افزودن مواد

در ادامه سیر را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد ادویه ها را اضافه کنید و بعد عدس را اضافغه کنید و کمی آب بریزید و زمان دهید تا عدس کمی پخته و نرم شود.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

مرحله دوم: افزودن ارده

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید  و هویج را نیز پوست بگیرید و به همراه سیب زمینی به سوپ اضافه کنید و زمان دهید تا سبزیجات پخته شود. عصاره مرغ را نیز به همراه کمی آب ولرم باز کنید و به سوپ اضافه کنید و زمان دهید تا سوپ لعاب بی اندازد.

مرحله چهارم: پحت سوپ عدس و اسفناج

در ۱۰ دقیقه آخر اسفناج خرد شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا اسفناج پخته شود و در انتها باید جو پرک خیس خورده را اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید و کمی آب لیمو ترش تازه بریزید و این سوپ را گرم میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ عدس و اسفناج

  1. جو پرک برای لعاب بیشتر استفاده کنید تا خوشمزه تر شود.
  2. برای این رسپی باید سبزیجات مانند هویج و سیب زمینی کمی درشت خرد کنید.
  3. این سوپ مانند آش سرماخوردگی یا شوربا نیست و کاملا متفاوت می شود.
  4. می توانید از جو پوست کنده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه