طرز تهیه ماکارونی با گل کلم ساده و خوشمزه با پارمزان بدون گوشت

طرز تهیه ماکارونی با گل کلم

 

پاستای گل کلم یکی از انواع پاستاها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای طرفداران طعم گل کلم بسیار مناسب است اما این پاستا بسیار رژیمی و گیاهی بوده زیرا از هیچ نوع گوشتی در آن استفاده نمی شود و طعم آن شبیه پاستا آلفردو می باشد با این تفاوت که بجای قارچ از گل کلم استفاده می شود اما ماکارونی با گل کلم خیلی سریع آماده می شود و اگر در فصل پاییز و زمستان هستید و گل کلم که به وفور پیدا می شود این پاستا را حتما تهیه کنید و از خواص خوب گل کلم استفاده کنید خواصی همچون سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان و همچنین کمک به کاهش وزن، پس می توانید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با گل کلم و پارمزان بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گل کلم کوچک۱/۲ عدد
پاستا پنه۱ بسته
سیر۴ حبه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
سرکه سفید۱ ق غذا خوری
شیر۱/۲ پیمانه
عصاره مرغ۱ عدد
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، ادویه ایتالیاییبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با گل کلم و پارمزان بدون گوشت 

مرحله اول: آماده سازی گل کلم

ابتدا باید گل کلم ها را آماده کنید برای این کار داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد در همین حین گل کلم را خرد کنید و روی آن سرکه سفید بریزید سرکه باعث گرفتن بوی زهم گل کلم می شود پس درب قابلمه را گذاشته و صبر کنید تا گل کلم ها نرم شوند سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی پاستا پنه

در ادامه داخل یک قابلمه آب و کمی روغن زیتون ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس پاستا را داخل آب جوش بریزید تا نرم شود بعد از حدود ۸ دقیقه آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید.

مرحله سوم: تهیه مایه پاستا گل کلم

گلم کلم های خنک شده را داخل یک میکسر یا غذاساز ریخته و سیرهای پوست گرفته شده را به همراه عصاره مرغ و ادویه ها و شیر اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا خوب مواد میکس شود اگر غذاساز یا دستگاه ندارید می توانید گل کلم را کمی له کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید در این مدل فقط کمی گل کلم ها ممکن است درشت تر بمانند و پوره نشوند.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی با گل کلم

حالا پاستا را داخل یک تابه گود با حجم مناسب ریخته و سس تهیه شده گل کلم را روی آن بریزید و هم بزنید تا سس خوب غلیظ شود سپس در انتها کمی پنیر پارمزان روی پاستا ریخته و داخل بشقاب سرو بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی با گل کلم

  1. اگر ادویه ایتالیایی را ندارید حذف کنید.
  2. می توانید کمی جعفری روی پاستا بریزید.
  3. از پاستا فتوچینی نیز می توانید استفاده کنید.
  4. برای غلیظ تر شدن سس می توانید ۱ ق غذا خوری خامه اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه