طرز تهیه سوپ مرغ با برنج مقوی و خوشمزه و ساده برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ مرغ با برنج

 

سوپ ها یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و محبوب هستند که شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. شما می توانید با باقی مانده برنج این سوپ را تهیه کنید و از طعم بی نظیر و مقوی این سوپ لذت ببرید. این سوپ برای بچه های بد غذا که تازه غذا می خورند خیلی خوبه و برای تنوع سوپ های خودمان نیز یکی از گزینه های بسیار خوشمزه است که حتما خوشتان می آید، شما می توانید با استفاده از مرغ ریش شده و برنج یک سوپ لعاب دار و غلیظ تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ مرغ با برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج نیم دانه۱ پیمانه
هویج۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سبزی سوپی۳ ق غذا خوری
سینه مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ مرغ با برنج

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار، سینه مرغ را به همراه یک پیاز کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید و روی مرغ آب بریزید و زمان دهید تا مرغ پخته شود، بعد از پخت مرغ را ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید.

مرحله دوم: افزودن سبزیجات

در ادامه باید گوجه فرنگی را پوست بگیرید و پوره یا رنده ریز بزنید. سپس هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل قابلمه کمی روغن ریخته و هویج و سیب زمینی و را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: پخت سبزیجات

در ادامه مواد را به همراه ادویه ها کمی تفت دهید و برنج خیس خورده را به همراه آب مرغ اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید و زمان دهید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و زمان دهید تا سبزیجات و برنج خوب پخته و نرم شوند و هرچند گاهی هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ

در ادامه وقتی سوپ جا افتاده غلیظ شد سبزی سوپی را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها در صورت دلخواه آبلیمو یا آبغوره اضافه کنید و این سوپ را گرم میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ مرغ با برنج

  1. برنج در مقایسه با بلغور باعث لعاب بیشتر سوپ می شود و شما می تونید این سوپ را با گوشت یا مرغ تهیه کنید یا حتی از عصاره آماده مرغ نیز می تونید استفاده کنید.
  2. دوست داشتید انواع سبزیجات را به آن اضافه یا کم کنید، می توانید با گوشت کوب برقی میکس کنید و یا مقداری از آن را میکس کرده و به سوپ برگردانید.
  3. اگر برای سرماخوردگی این سوپ را تهیه می کنید باید سبزیجات را در حد سبک شد و ادویجات را حذف کنید و فقط از نمک و فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ مرغ با برنج مقوی و خوشمزه و ساده برای سرماخوردگی
2.3 (46.67%) 3 votes