بهترین روش پخت شلغم خوشمزه و مقوی برای سرماخوردگی به 2 روش ساده

دستور پخت شلغم

روش پخت شلغم

 

روش پخت شلغم در این پست می توانید بهترین روش پخت شلغم را که بسیار جدید و کاربردی است تهیه کنید. شما می توانید شلغم را با نمک و بدون آب بپزید و یا می توانید کمی نمک و شکر اضافه کنید و روی مواد آب بریزید و میل کنید که هر دو روش طعم بسیار خوبی دارد و برای کسانی که طعم شلغم را دوست ندارند گزینه خوبی می باشد. شلغم میوه نیست بلکه ریشه گیاه است که یکی از مهم ترین محصولات باغی در سراسر دنیا می باشد که در پاییز و زمستان تهیه می شود و خواص فوق العاده ی دارد. شلغم برای سلامت بدن و کنترل سطح قند و خون، ضد التهاب و محافظت در برابر باکتری از مهم ترین فاکتور های شلغم می باشد و به همین دلیل در سرماخوردگی و گلو درد تهیه و پخت شلغم بسیار توصبه شده است. شما می توانید شلغم را در فر یا قابلمه بپزید و میل کنید. امروز در پارسی دی روش پخت شلغم با نمک را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای روش پخت شلغم با نمک بدون آب

  • شلغم ۵ عدد
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شلغم سفید و خوشمزه بدون آب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید شلغم ها را خوب بشورید و سر و ته شلغم را کمی برش بزنید. کف قابلمه مورد نظر یک لایه ضخیم نمک بریزید همانند عکس و بعد همان طور که شلغم ها خیس هستند روی نمک قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه شلغم سفید

در ادامه باید درب قابلمه را قرار دهید و روی شعله گاز قرار دهید و چند لحظه ابتدایی شلعه گاز را زیاد کنید تا قابلمه داغ شود و بعد حرارت را کم کنید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان دهید تا شلعم ها پخته شود به همین راحتی شلغم شما پخته و حاضر است. نوش جان

مواد لازم برای تهیه شلغم سفید با نمک و شکر

  • شلغم ۴ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱  ق غذا خوری
  • آب ۳ پیمانه
  • آب لیمو، نمک، گلپر، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه شلغم خوشمزه و سفید بدون تغییر رنگ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید شلغم ها را خوب بشورید و داخل قابلمه مورد نظر قرار دهید و شکر و نمک را اضافه کنید و روی مواد آب بریزید و ابتدا حرارت را بالا ببرید و زمانی که به جوش آمد باید حرارت را کم کنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا شلغم خوب پخته و آب اضافه تبخیر شود.

مرحله دوم: آماده سازی سس سالاد

مرحله دوم: تهیه شلغم خوشمزه و سفید

در ادامه زمانی که پخته شد باید برش بزنید و روی آن به دلخواه کمی آب لیموترش و نمک و فلفل سیاه و گلپر بزنید و میل کنید و یا می توانید همان طور سرو کنید و یا قالب بزنید. نوش جان

روش پخت شلغم سفید

نکات کلیدی در تهیه شلغم خوشمزه و ساده با نمک

  1. می توانید شلغم را بدون افزودن نمک و شکر بخارپز کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه آب ریخته و یک سبد روی قابلمه قرار دهید و شلغم ها را داخل سبد قرار دهید و درب قابلمه را بسته و بگذارید تا با بخار پخته شود.
  2. می توانید شلغم را برش بزنید و با کمی آب داخل فر قرار دهید تا پخته شود.
  3. برای سفید ماندن شلغم می توانید از کمی آبلیمو استفاده کنید.
  4. شلغم ریز برای پخت بهتر می باشد.
  5. مدت طولانی نگذارید تا شلغم پخته شود.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه