خواص ماهی سالمون

خاصیت های ماهی سالمون

خواص ماهی سالمون

ماهی سالمون چه خواصی دارد؟

ماهی سالمون یا نام دیگر آن آزاد ماهی می باشد که در آب های شیرین وجود دارد و برای تخم گذاری به اقیانوس ها رفته و سپس به آب شیرین باز می گردد. برای تخم گذاری به مکانی که در آن متولد شده اند می روند.

سالمون اگر به صورت وحشی صید شود یکی از مغذی ترین خوراکی های روی زمین می باشد.

سالمون می توانید از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کند.

یکی از خوراکی های خوشمزه می باشد که دارای امگا سه بوده و سرشار از پروتئین و ویتامین می باشد.

تفاوت هایی بین ماهی سالمون و قزل آلا وجود دارد که باید تفاوت آن را بدانید، هر دو ماهی از یک خانواده هستند اما گوشت بدن ماهی سالمون صورتی یا نارنجی می باشد.

استخوان ها و مفاصل

اگر امگا سه را به صورت مرتب مصرف کنید قطعا از پوکی استخوان پیشگیری می شود. تحقیقات نشان می دهد که زنانی که میزان اسید چرب امگا سه آنها در طول زندگی بیشتر می باشد کم تر دچار شکستگی مفاصل ران می شوند.

تحلیل استخوانی فرآیندی می باشد که در آن بافت استخوانی می شکند. مصرف سالمون به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد برای بدن مفید می باشد. شما می توانید برای تقویت استخوان ها و مفاصل خود حتما از ماهی سالمون استفاده کنید.

مغز و ترمیم اعصاب

خوراکی هایی که دارای امگا سه هستند برای افزایش عملکرد مغز موثر می باشند.

ویتامین آ و دی و همچنین سلنیوم به مقدار کافی در ماهی سالمون وجود دارد و در برابر سیستم عصبی انسان به عنوان یک دیوار محافظ عمل می کند. اگر امگا سه را به میزان کافی در طول روز دریافت کنید از بیماری های آلزایمر و پارکینسون در امان خواهید بود.

جلوگیری از بیش فعالی در کودکان

کودکانی که به صورت مرتب از ماهی سالمون استفاده می کنند دارای ضریب هوشی بهتری هستند. تغذیه مناسب کودکان باعث می شود تا از بیش فعالی جلوگیری شود. برای عملکرد بهتر تحصیلی و سالم ماندن فرزندان تان به آنها ماهی سالمون بدهید.

بینایی بهتر

مصرف سالمون به درمان سندروم خشکی و چشم کمک می کند و از بیماری های چشمی مختلف در پیری مانند تباهی لکه زرد جلوگیری می کند.

امگا سه موجود در ماهی سالمون باعث بهبود خروج مایعات از داخل چشم می شود و خطر گلوکوم و فشار چشم بالا را کاهش می دهد.

همچنین امگا سه برای سلامت رشد چشم نوزادان موثر است.

سلامت پوست

به خاطر وجود امگا سه در ماهی سالمون شما می توانید با مصرف این ماهی از سلامت پوست مطمئن شوید.

آنتی اکسیدان های کارتنوئید آستاگزانتین که در این ماهی وجود دارد باعث از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در پوست می شود و همین امر باعث پیشگیری از پیری پوست می شود. برای داشتن پوستی شفاف بهتر است ۳ بار در هفته ماهی سالمون بخورید.

آرتروز را درمان می کند

ماهی سالمون سرشار از کلسیم، اسیدهای چرب امگا سه و همچنین پروتئین می باشد که برای سلامت استخوان ها ضروری است. شما می توانید دردهای مختلف نظیر آرتروز را با مصرف غذاهای سالم مانند ماهی سالمون درمان کنید و خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید.

خطر ابتلا به حمله ی قلبی را کاهش می دهد

سخت شدن شریان ها روی قلب باعث ایجاد فشار زیادی برای پمپاژ کردن خون در قلب می شود و همین امر باعث می شود تا حمله قلبی رخ دهد. ما می بایست کاری کنیم که فشار از روی قلب برداشته شود. برای همین می توانید از سالمون استفاده کنید چرا که برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد. مواد معدنی و اسید چرب امگا سه برای جلوگیری از حمله قلبی موثر است.

فشار خون بالا را کنترل می کند

فشار خون بالا یک عارضه می باشد که این روزها خیلی از افراد با آن درگیر هستند. این اختلالات می تواند باعث انباشته شدن پلاک در شریان خونی شده و کلسترول بد خون را افزایش دهد. برای جلوگیری از فشار خون بالا بهتر است از سالمون استفاده کنید.

خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد

اگر اکسیژن کافی به مغز نرسد و توسط گلبول های قرمز حمل نشود سکته مغزی رخ می دهد.

کمبود آهن و همچنین شریان های تنگ شده باعث می شود تا شما در خطر سکته مغزی باشید.

ماهی سالمون به دلیل اسید چرب امگا سه باعث از بین بردن پلاک ها در رگ های خونی می شود و تولید گلبول قرمز را تضمین می کند.

میزان کلسترول را کنترل می کند

مواد غذایی حاوی امگا سه برای کنترل سطح کلسترول خون موثر است. ماهی سالمون دارای امگا سه می باشد که در بهینه سازی تولید کلسترول خوب خون موثر می باشد.

غذایی مغزی برای جنین است

ماهی سالمون یک ماده خوراکی خوشمزه برای مغز می باشد. این خوراکی هم برای کودکان و هم بزرگسالان موثر است. ماهی سالمون دارای مواد مغذی و امگا سه می باشد که باعث بهینه شدن مغز و سیستم عصبی می شود. این خوراکی برای مادران باردار نیز توصیه شده است چرا که به اندازه کافی مواد مغذی برای تقویت مغز در آن وجود دارد.

برای زنان باردار مفید است

مواد غذایی که در دوران بارداری باید به بدن مادر و جنین برسد باید حاوی مواد مغذی باشد. ماهی سالمون برای رشد جنین بسیار مناسب می باشد. همچنین این ماهی دارای ویتامین و مواد معدنی می باشد و برای حفظ استقامت مادر در طول بارداری مفید است.

از بروز افسردگی پس از زایمان جلوگیری می کند

افسردگی بعد از زایمان یکی از عارضه هایی است که ۸۰ درصد مادران به آن دچار می شوند. شما می توانید با مصرف امگا سه از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. ماهی سالمون دارای امگا سه می باشد. امگا سه باعث می شود تا استرس و فشاری که مادر تجربه می کند کاهش پیدا کند.

قدرت یادگیری را تقویت می کند

اگر می خواهید کودکان خود را سالم بزرگ کنید باید به آنها غذاهای سالم بدهید. قدرت یادگیری را می توان با مصرف غذاهای سالم تقویت نمود. شما به کودک زیر ۵ سال خود ماهی سالمون بدهید چرا که دارای امگا سه می باشد و این امر باعث می شود تا عملکرد شناختی کودکان تقویت شود.

برای افراد مبتلا به دیابت مفید است

کسانی که بیماری دیابت نوع دو دارند می توانند از ماهی سالمون استفاده کنند چرا که باعث بهبود حساسیت بدن نسبت به انسولین می شود. چاقی یکی از دلایل بروز دیابت نوع دوم می باشد که شما می توانید از ماهی سالمون برای رژیم غذایی خود استفاده کنید. برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن این ماهی را در رژیم خود قرار دهید.

سلامت موها را افزایش می دهد

اگر به سلامت موهای خود فکر می کنید می توانید از ماهی سالمون استفاده کنید، این ماهی باعث سلامت پوست کف سر شما می شود. اسیدهای چرب امگا سه موجود در این ماهی برای سلامت پوست مفید می باشد. اگر می خواهید اکسیژن رسانی پوست سر خود را افزایش دهید بهتر است از ماهی سالمون استفاده کنید.

استحکام ناخن ها را حفظ می کند

اگر دارای ناخن های شکننده هستید می توانید از ماهی سالمون استفاده کنید. کلسیم و پروتئین موجود در این ماهی باعث می شود تا استحکام ناخن های شما تقویت شود و از شر ناخن های شکننده راحت شوید.

سلامت بافت ها را بهبود می دهد

ماهی سالمون دارای آنتی اکسیدان می باشد و همچنین این ماهی خواص ضدالتهابی دارد. این امر باعث می شود تا شما با مصرف این ماهی پروتئین بدن تان تامین شود. اگر قصد کاهش وزن دارید یا ورزش های سنگین نظیر بدن سازی انجام می دهید بهتر است از ماهی سالمون استفاده کنید.

خستگی چشم را درمان می کند

می دانیم که امگا سه برای جلوگیری از خستگی چشم موثر است چرا که از نورون های چشم در برابر التهاب مراقبت می کند. ماهی سالمون برای بیماری های مزمن چشم بسیار مفید می باشد.

به کاهش وزن کمک می کند

افزایش وزن باعث ایجاد اختلالات مختلف پزشکی می شود. دیابت نوع دوم با چاقی خود را نشان می دهد و یکی دیگر از عوارض چاقی فشار خون بالا می باشد. شما می توانید در رژیم غذایی خود از ماهی سالمون استفادع کنید چرا که احتمال افزایش وزن را کاهش می دهد. امگا سه موجود در این ماهی باعث بهینه سازی عضلات می شود و پروتئین موجود در این ماهی برای شکل دهی عضلات بدن موثر است.

علائم صرع را کاهش می دهد

اگر شما از ماهی سالمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید باید انتظار داشته باشید که علائم بیماری صرع کاهش پیدا کند. این امر به دلیل وجود چربی های امگا سه می باشد.

علائم آسم را تسکین می دهد

آسم یکی از اختلالات تنفسی می باشد که درمان قطعی ندارد اما می توان علائم این بیماری را کاهش داد. ماهی سالمون سرشار از اسیدچرب می باشد که باعث کاهش علائم مربوط به آسم می شود.

برای کلیه ها فایده دارد

فعالیت امگا سه به گونه ای می باشد که عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد. شواهد نشان می دهد که امگا سه باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود. کلیه وظیفه فیلتر کردن مواد ضروری و غیر ضروری می باشد و یک عضو ضروری برای سلامت بدن می باشد.

هپاتیت C را درمان می کند

در ماهی سالمون امگا سه به میزان زیادی وجود دارد که برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت نوع سی بسیار مفید می باشد. این امر به خاطر وجود امگا سه می باشد.