طرز تهیه دمنوش آویشن با پونه، لیمو و عسل برای سرفه و سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش آویشن

 

یکی از بهترین دمنوش ها می باشد که برای انواع بیماری های به خصوص بیماری های عفونتی و ویروسی مفید می باشد اما آویشن یکی از قدیمی ترین و مفید ترین و پر خاصیت ترین دمنوش دنیا می باشد اما علاوه بر خواص آن برای چای و دمنوش در غذاهای و خورشت ها یا مزه دار کردن غذاها استفاده می شود اما دمنوش آویشن طبع گرم و خشکی دارد اما این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به روی باکتری ها تاثیر می گذارد و حتی شما می توانید با ریختن کمی آویشن داخل آب بخور آن را بگیرید این بخور برای گرفتگی بینی و از بین بردن عفونت گلو بسیار مفید است همچنین برای درمان خلط و سرفه نیز مناسب است اما آویشن ها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شوند و در ایران حدود ۱۴ نوع آن وجود دارد که یکی از مفیدترین و بهترین آنها آویشن شیرازی می باشد ساقه های آویشن پوشیده از برگ های ریز و کرک می باشد و برگ آن لوزی شکل و نوک تیز است اما شاید برای شمال جالب باشد حمام کردن با آویشن شیرازی در تسکین دردهای رماتیسمی شفا بخش بوده و با مصرف آویشن گردش خون بیشتر می شود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش آویشن با پونه، لیمو و عسل برای سرفه و سرماخوردگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آویشن۱ ق چای خوری
آبجوشبه مقدار لازم
نبات با شکر یا عسل۱  ق غذا خوری

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرفه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

این دمنوش یکی از ساده ترین دمنوش های آویشن می باشد شما برای تهیه آن می توانید با کمک قوری یا فرنچ پرس یا لیوان دمنوش آن را تهیه کنید. برای این کاری مقداری برگ آویشن را داخل لیوان یا قوری ریخته و روی آن آبجوش بریزید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش آویشن با عسل

درب آن را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید تا خوب دم بکشد سپس به دلخواه می توانید کمی عسل یا نبات و یا شکر برای شیرین شدن آن استفاده کنید و گرم میل کنید این دمنوش برای سرفه و کرونا و سرماخوردگی بسیار مناسب است.

دستور تهیه دمنوش آویشن و پونه

طرز تهیه دمنوش آویشن و پونه

مواد لازم برای تهیه دمنوش آویشن و پونه

آویشن شیرازی یا معمولی۲ ق چای خوری
پونه کوهی۱ ق غذا خوری
آب جوش۱ پیمانه
عسل یا نباتبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش آویشن و پونه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا آویشن و پونه خشک یا تازه را شسته و داخل قوری یا لیوان دمنوش بریزید و روی آن آبجوش ریخته و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

مرحله دوم: تهیه دمنوش آویشن و پونه

سپس دمنوش را با صافی داخل لیوان مورد نظر ریخته و به دلخواه با عسل یا نبات سرو کنید این دمنوش برای هضم غذا، ضدعفونی کردن بدن مفید بوده و آرامش بخش می باشد.

دستور تهیه دمنوش آویشن و لیمو

طرز تهیه دمنوش آویشن و لیمو

مواد لازم برای تهیه دمنوش آویشن و لیمو

آویشن۱ ق غذا خوری
اسلایس لیمو خشک یا تازه۲ عدد
عسل یا نباتبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش آویشن و لیمو

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل قوری یا فرنچ پرس مقداری آویشن بریزید سپس لیموترش را به صورت خشک شده یا تازه خرد کنید و اضافه کنید و روی آن آبجوش ریخته و برای ۵ دقیقه صبر کنید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش آویشن و لیمو

بعد از دم کشیدن دمنوش آن را صاف کنید و با کمی عسل سرو کنید این دمنوش به دلیل داشتن لیمو احساس سرماخوردگی را از شما دور می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش آویشن

  1. می توانید همانند روش های فوق از عناب یا بابونه و دارچین استفاده کنید.
  2. شیرین کردن دمنوش ها کاملا سلیقه ای می باشد می توانید از برگ استویا استفاده کنید.
  3. بهتر است هر نوع دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  4. آویشن شیرازی کمی تلخ است ولی فوق العاده خاصیت درمانی دارد.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه