طرز تهیه دمنوش گل ختمی زرد با بابونه و عسل برای ریه و سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش گل ختمی

 

یکی از پر فایده ترین و پر خواص ترین دمنوش ها بخصوص در این ایام کرونا می باشد. گل ختمی قبل از خشک شدن ظاهر بسیار زیبایی دارد و شاید از خواص دارویی آن بی اطلاع باشید. گل ختمی از خانواده پنیریکان می باشد و از جنوب آسیا و اروپا آمده است و در رنگ های مختلف زرد، صورتی و بنفش می باشند و در واقع گل ختمی یک گیاه زینتی می باشد. اما مهمترین خواص گل ختمی که گفته شده در ایام کرونا مفید است تب بر است و گلو را تسکین می بخشد و برای سرفه های خشک بسیار مفید است همچنین خاصیت ضد التهابی برای زخم ها دارد و مشکلات تنفسی را تسکین می بخشد، دارای طبیعت سرد است و برای کاهش درمان آلرژی بسیار مفید است، درمان یبوست، تنظیم قند خون بدن، ضد سرطان، تنظیم قاعدگی و … در واقع گل ختمی یک دمنوش سم زاد بدن است و اگر با گیاهان دارویی دیگر ترکیب خواص چند برابر خواهد داشت اما گیاهان دارویی نیز مانند قرص ها می باشند و نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد حتما زنان باردار نیز گل از مصرف با دکتر خود مشورت کنند و کسانی که سرد مزاج هستند گل ختمی را با عسل میل کنند. امروز در پارسی دی دمنوش گل ختمی زرد با بابونه و عسل برای ریه و سرماخوردگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گل ختمی۱ ق غذا خوری
آب جوشبه مقدار لازم
عسل یا استویابه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش گل ختمی زرد با عسل

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا بگذارید تا آب جوش بیاد سپس گل ختمی را به همراه کمی آب جوش داخل قوری بریزید شما می توانید از فرنچ پرس یا استکان دمنوش نیز استفاده کنید اگر از استویا استفاده می کنید به همراه گل ختمی اضافه کنید.

مرحله دوم: دم کشیدن دمنوش

حالا در قوری یا اهرم فرنچ پرس را بالا بکشید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد سپس داخل لیوان ریخته و گرم نوش جان کنید.

دستور تهیه دمنوش گل ختمی و بابونه

طرز تهیه دمنوش گل ختمی و بابونه

مواد لازم برای تهیه دمنوش گل ختمی با بابونه

گل ختمی۱ ق غذا خوری
بابونه۱ ق غذا خوری
زنجبیل۱ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش گل ختمی و بابونه برای ریه و دستگاه تنفسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آب را بگذارید تا به جوش بیاد می توانید مانند مرحله قبل از فرنچ پرس استفاده کنید حالا گل ختمی و بابونه و زنجبیل رنده شده (می توانید از زنجبیل خشک نیز استفاده کنید) به همراه آب جوش داخل قوری بریزید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش گل ختمی برای ریه

در ادامه برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد سپس لیموترش را نصف کنید و و آب آن را داخل قوری ریخته و عسل را به مقدار دلخواه اضافه کنید سپس گرم بنوشید.

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش گل ختمی

  1. شما می توانید برای شیرین کردن از هر نوع شیرین کننده دلخواهی استفاده کنید.
  2. دقت کنید عسل را وقتی کمی آب از دما افتاد در موقع سرو اضافه کنید.
  3. برگ استوایا یک شیرین کننده طبیعی می باشد.
  4. می توانید از اسلایس های لیمو نیز در هر دو روش استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه