طرز تهیه سوپ ماکارونی شکل دار خوشمزه با مرغ برای سرماخوردگی

دستور پخت سوپ ماکارونی

 

یکی از سوپ های بسیار خوشمزه که تهیه آن بسیار راحت است. یکی از لذت های زندگی ساده تهیه غذا و خوردن آن را در کنار خانواده می باشد. سوپ ماکارونی شما در روزهای سرد زمستان گرما و در روز های گرم تابستون به شما تازگی می بخشد. سوپ ماکارونی یک سوپ بسیار خوشمزه و مقوی بوده که شما برای تهیه آن از هر نوع ماکارونی فرمی که دوست دارید می توانید تهیه کنید. بچه ها همیشه عاشق ماکارونی هستند و حالا اگر ماکارونی را با سوپ مخلوط کنیم آنها علاقمند به سوپ می شوند. مواد اولیه سوپ ماکارونی را می توانید به سلیقه خود تغییر بدهید می توانید رب بزنید یا شیر. همه این ها به خلاقیت خود شما بستگی دارد. امروز در پارسی دی سوپ ماکارونی شکل دار با مرغ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماکارونی فرمی۱/۲ بسته
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سینه مرغ۱/۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و فلفل قرمز و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماکارونی شکل دار با مرغ

مرحله اول : پخت سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه گذاشته و با یک پیاز دستور را چهار قاچ بزنید و به همراه برگ بو و فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و مقداری آب روی سینه مرغ ریخته تا پخته شود بعد از پخت سینه مرغ را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید سپس آب مرغ را نیز صاف کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز و رب

پیاز دیگر دستور را شسته و نگینی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن و زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود.

مرحله سوم : افزودن سبزیجات

هویج و سیب زمینی و را شسته و آن را به دلخواه یا مکعبی یا رنده درشت بزنید و به همراه مرغ ریش شده به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید سپس آب مرغ صاف شده را افزوده و حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاد سپس وقتی قل خورد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سبزیجات پخته شوند.

مرحله چهارم : افزودن ماکارونی

وقتی سبزیجات پخته شدند ماکارونی فرمی را اضافه کنید و اگر آب سوپ کم است مقداری آبجوش اضافه کنید و اجازه دهید تا ماکارونی ها پخته و نرم شوند در ۱۰ دقیقه انتهای پخت جعفری ساطوری شده را افزوده و مقداری آبلمیو ریخته و نمک سوپ ماکارونی را اندازه می کنیم سپس سوپ جا افتاده را در ظرف سرو کشیده و همراه با نان تست یا نان سوپ میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ ماکارونی

  1. در ۲۰ دقیقه انتهای پخت ماکارونی را اضافه کنید اگر زودتر اضافه کنید بیش از نرم می شوند و شکل آنها از بین می رود.
  2. می توانید انواع سبزیجات مثل کرفس و شلغم و … اضافه کنید.
  3. می توانید از گوجه فرنگی به جای رب استفاده کنید.
  4. اگر دوست داشتید می توانید مرغ را حذف کنید و از عصاره مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ ماکارونی شکل دار خوشمزه با مرغ برای سرماخوردگی
4.4 (88.89%) 9 votes