طرز تهیه آش ماش با گوشت گوسفندی و جو پرک لذیذ و ساده و مجلسی مرحله به مرحله

دستور پخت آش ماش با گوشت

طرز تهیه آش ماش با گوشت

 

آش ماش با گوشت یکی از آش های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که با گوشت گوسفندی تهیه می شود و شما می توانید این آش خوشمزه را به راحتی تهیه کنید. از گوشت گوسفندی برای تهیه این آش استفاده شده است که طعم و عطر بی نظیری دارد. شما می توانید این آش را برای مهمانی و دورهمی های خود تهیه کنید. ماش یکی از حبوبان بسیار خوشمزه و مفید می باشد که دستور بسیار ساده ی دارد و به واسه پختن با گوشت و آب گوشت برای سرماخوردگی بسیار مفید است و اگر برای مریضی استفاده می شود بهتر ازت پیاز داغ و نعنا داغ را حدف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش ماش با گوشت گوسفندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش ماش با گوشت گوسفندی

  • گوشت گوسفندی ۳۵۰ گرم
  • جو پرک ۱/۲ پیمانه
  • ماش ۱ پیمانه
  • برنج ۱/۲ پیمانه
  • سبزی آش (تره، جعفری، شوید، گشنیز، اسفناج یا چغندر) ۱.۵ پیمانه
  • پیاز داغ به مقدار لازم
  • کشک به مقدار لازم
  • نعنا داغ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آش ماش با گوشت و جو پرک خیلی خوشمزه و لذیذ و راحت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ماش را باید از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب ماش را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. برنج را نیز برای چند ساعت کمی خیس کنید می توانید از برنج سالم یا نیم دانه استفاده کنید. سبزی آش را تمیز کنید و بشورید و خرد کنید. میزان خرد کردن سبزی باید کمی درشت تر باشد.

مرحله دوم: پخت گوشت

در ادامه باید گوشت را بپزید برای این کار گوشت را به همراه یک پیاز خلالی شده و کمی زردچوبه داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بعد فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گوشت خوب پخته شود و در انتها نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن ماش

گوشت را بعد از پخت خارج کنید و ریش ریش کنید. آب گوشت را صاف کنید. حالا باید ماش را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید و داخل یک قابلمه بریزید و آب گوشت و جو پرک و برنج را اضافه کنید و هم بزنید تا برنج و ماش کاملا پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه آش ماش با گوشت

در ادامه گوشت ریش ریش را به همراه سبزی اضافه کنید و هم بزنید و مرتب هم بزنید تا آش کشدار و جا افتاده شود و در انتها داخل کاسه کشیده و با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آش ماش با گوشت گوسفندی لذیذ و مجلسی و راحت

  1. می توانید از بلغور خیسانده شده به مواد اضافه کنید تا آش غلیظ تر تهیه کنید.
  2. به دلخواه می توانید از لوبیا و عدس تو حبوبات همراه ماش استفاده کنید.
  3. به آش به دلخواه سیر داغ و پیاز داغ فراوان را می توانید تهیه کنید.
  4. افزودن کشک دلخواه است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه