طرز تهیه سوپ سیر خوشمزه و بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی

سوپ سیر , کالری سوپ سیر , طرز تهیه سوپ سیر

 

یکی از انواع سوپ های خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است. این سوپ را می توانید جایگزین سوپ های مرسوم در مهمانی ها مثل سوپ شیر و سوپ جو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ سیر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ سیر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سوپ سیر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آب مرغ۲ پیمانه
سیر۵ حبه
پیاز۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ ق غذا خوری
سرکه۱ ق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سیر

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و پس از شستشو آبکشی می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم و بعد سیر ها را پوست می گیریم و می شوییم و ریز ریزی خرد می کنیم.سپس کف قابلمه ای کمی روغن می ریزیم

و روی حرارت قابلمه را قرار می دهیم تا روغن داغ شود و سیر و پیاز ها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم و سبک شوند. در ادامه آرد را می افزاییم و مجددا با مواد کمی تفت می دهیم تا یکدست شوند.

نمک،فلفل سیاه ،آب مرغ و سرکه و ۲ لیوان آب ولرم به مایه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید و سپس حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا ۴۵ دقیقه بعد سوپ خوب پخته شده باشد.

سپس زرده تخم مرغ را به مایه سوپ اضافه می کنیم و با همزن دستی سوپ را خوب هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند.سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سوپ را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم و با جعفری تزئین می کنیم .نوش جان

همچنین ببینید

طرز تهیه سوپ سیر خوشمزه و بسیار مقوی برای درمان سرماخوردگی
3.4 (67.14%) 14 votes