طرز تهیه دمنوش کندر مفید و مقوی برای کرونا و ریه و سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش کندر

 

یکی از بهترین و مقوی ترین دمنوش ها در برابر ویروس های مخلتف به خصوص کرونا و سرماخوردگی می باشد. در روز های کرونایی که یکی از مهم ترین کارها تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد باید از دمنوش ها و تقویت کننده های مختلف به خصوص گیاهی استفاده کنید. حتی اگر به کرونا مبتلا شدید و یا دوران نقاهت را پشت سر گذاشتید و تنگی نفس و یا احساس گلو درد شدید دارید دمنوش کندر را حتما تهیه کنید و میل کنید. حتی این دمنوش برای کسانی که به فصل رمستان و پاییز حساسیت دارند نیز بسیار مناسب است. شما می توانید برای تقویت حافظه نیز این دمنوش را برای کودکان خود تهیه کنید. خواص کندر بقدری زیاد است که به آن طلای طب گفته می شود. اما کندر باید خالص باشد. کندر خالص تازه و نرم است و ظاهر آن سفید بوده و خیلی هم زود می شکند. علاوه برا این کندر خالص زود آتش می گیرد. وقتی کندر را می شکنید باید داخ لآن حالت چسبنه و طلایی داشته باشد. اما کندر چیست؟ کند یک گیاهی می باشد که بیشتر در مناطق بیابانی رشد می کند و به نور خیلی زیاد علاقه دارد. کندر گیاهی خزاندار است که ارتفاع آن از ۲ تا ۸ متر می رسد و گل های کند به صورت زرد و سفید است. بوی کندر بسیار خوشبو و ملایم است و می توانید حتی آن را بجای خوشبو کننده در منزل استفاده کنید. اگر صدای شما گرفته و گلو درد دارید حتما دمنوش کندر را تهیه کنید. این دمنوش بسیار خوشمزه و ساده است و به دلخواه می توانید با انواع شیرین کننده های طبیعی آن را سرو کنید. شما حتی می توانید این از کندر در چای های خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش کندر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کندر۱ ق چای خوری
آب جوش۱ لیوان
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش کندر برای ریه و سرفه و تقویت حافظه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا به اندازه ۱ پیمانه آب داخل کتری یا قوری بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید. می توانید برای تهیه دمنوش از فرنچ پرس یا لیوان های دمنوش استفاده کنید و یا داخل یک قوری بریزید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش کندر

وقتی آب جوش آمد کندر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. وقتی کمی ولرم شد عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا دمنوش شیرین شود. می توانید کندر را داخل قوری ریخته و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. این دمنوش کرم رنگ است و می توانید ۵ الی ۶ روز میل کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش کندر

  1. به دلخواه می توانید از هر نوع شیرین کننده دلخواه برای دمنوش کندر استفاده کنید.
  2. عسل را زمانی که آب ولرم شده باید اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه با بادرنجوبه و یا آویشن دم کنید.
  4. می توانید کندر را به چایی دم شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دمنوش کندر مفید و مقوی برای کرونا و ریه و سرماخوردگی
3.3 (65.71%) 7 votes