طرز تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید و مقوی با عدس و برنج نیم دانه

دستور پخت آش شلغم برای سرماخوردگی

طرز تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی

 

آش شلغم برای سرماخوردگی یکی از آش های بسیار مقوی می باشد که می توانید در زمان سرماخوردگی و مریضی به راحتی در خانه تهیه کنید. این آش خوشمزه خیلی بهتر است از سوپ های سرماخوردگی یم باشد و به راحتی تهیه می شود. اگر زنجبیل تازه دارید رنده کنید و اضافه کنید که طعم فوق العاده ی به خود می گیرد. سبزی آش شلغم برای سرماخوردگی حتما باید اسفناح داشته باشد و بهتر است از برگ چغندر استفاده نکنید. شلغم یکی از سبزیجات ریشه دار است که به رنگ های سفید و سبز و بنفش موجود است و یکی از شناخته شده ترین خواص شلغم کمک به درمان سرماخورگی می باشد. شلغم هم به صورت خام و هم پخته برای درمان سرماخوردگی و کرونا و بیمارهای ویروسی مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تیه آش شلغم برای سرماخوردگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی

  • سبزی آش خرد شده ۳۰۰ گرم یا ۱.۵ پیمانه
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • برنج نیم دانه ۱/۲ پیمانه
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • شلغم ۳ عدد
  • نمک؛ فلفل سیاه، زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی و کرونا مقوی و مفید

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید عدس را برای یک ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود. برنج را نیز تمیز کنید و بشورید و برای ۱ ساعت خیس کنید. سبزی آش را تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک کردن به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر بریزید و بعد عدس و سبزی و برنج را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ادویه ها و نمک را اضافه کنید و روی مواد آب بریزید تا خوب جا افتاده و پخته شود. اگر دوست دارید آش مقوی تری داشته باشید از عصاره قلم استفاده کنید و بگذارید تا مواد بپزد.

مرحله سوم: افزودن شلغم

در ادامه باید سر و ته شلغم را بزنید و بشورید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید اگر مریض یا خودتان مزه شلغم را دوست ندارد می توانید شلغم را رنده ریز بزنید و اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا آش شلغم جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی

در انتها می توانید با کمی آبغوره یا لیموترش تازه اضافه کنید و میل کنید و اگر دوست دارید عطر بیشتری آش داشته باشد می توانید ترخون خشک اضافه کنید تا عطر فوق العاده ی داشته باشد. آش را به صورت گرم سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه آش شلغم برای سرماخوردگی مقوی و سالم

  1. می توانید به دلخواه کمی گوشت قلقلی به مواد اضافه کنید.
  2. اسفناج استفاده شده بهتر است در سبزی کمی بیشتر باشد تا خواص آش بیشتر شود.
  3. آب قلم اختیاری می باشد ولی خواص آش را بالا می برد.
  4. اگر به هر دلیلی شلغم دوست ندارید می توایند از سیب زمینی نگینی شده استفاده کنید ولی به خاطر خاصیت آن برای سرماخوردگی استفاده کنید.
  5. پیاز فراوان در این آش خواص بسیار خوبی دارد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه