طرز تهیه آش شلغم با برنج و بلغور خیلی خوشمزه و مقوی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

دستور پخت آش شلغم با برنج

طرز تهیه آش شلغم با برنج

 

آش شلغم با برنج یکی از آش های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و شما می توانید این آش را در زمستان به راحتی تهیه کنید. این آش به دلیل استفاده از برنج و بلغور طعم بسیار خوبی دارد و برای سرماخوردگی مفید است و شما می توانید به دلخواه برای تزیین از پیاز داغ و کشک استفاده کنید و بعضی ها این آش را به دلخواه با کمی آبغوره میل می کنند که این کاملا دلخواه است. ریشه و برگ شلغم خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و شما می توانید برای کتارل سطح قند و خون و التهاب و مخافظت در برابر باکتری ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش شلغم با برنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش شلغم با برنج

  • بلغور جو ۱ پیمانه
  • برنج ۱/۲ پیمانه
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • سبزی آش ۵۰۰ گرم
  • شلغم ۴۰۰ گرم
  • کشک ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۱۰ حبه
  • نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آش شلغم با برنج لعاب دار خوشمزه و مقوی برای سرماخوردگی

مرحله اول: آماده سازی حبوبات

ابتدا باید بلغو رو عدس و برنج را خوب بشورید و تمیز کنید و نیازی به خسیاندن مواد نمی باشد ولی می توانید عدس یا برنج را کمی خیس کنید. سپس هر سه را داخل قابلمه ریخته و روی مواد آبجوش قرار دهید و درب قابلمه را بسته و برای نیم ساعت بگذارید تا پخته شود.

مرحله دوم: افزودن شلغم و سبزی

در ادامه باید سبزی خوردن که شامل تره، جعفری، گشنیز، اسفناج را تمیز کنید و بشورید و بعد به اندازه دلخواه خرد کنید. شلغم را خوب بشورید و به دلخواه می توانید پوست بگیرید به اندازه دلخواه خرد کنید اگر برای بچه ها این آش را تهیه می کنید می توانید شلغم را رنده کنید.

مرحله سوم:  پخت آش شلغم با برنج

در ادامه باید زمان دهید تا آش خوب جا افتاده و حبوبات به خوبی پخته و نرم شود و در این زمان باید سیر داغ را تهیه کنید. این آش با سیر فراوان طعم بسیار خوبی دارد برای این کار باید سیر ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد زردچوبه و فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و هم بزنید و به دلخواه نعنا خشک را اضافه کنید و بعد به آش اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و هم بزنید و حرارت را ملایم کنید تا آش خوب پخته و جا افتاده شود و بعد در انتها کشک را اضافه کنید و بعد از ۲۰ دقیقه آش شلغم با برنج آماده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آش شلغم با برنج خوشمزه بدون گوشت

  1. اگر برای سرماخوردگی این آش را تهیه می کنید سیر داغ و نعنا داغ را حذف کنید.
  2. این آش پیاز داغ ندارد ولی می توانید به دلخواه اضافه کنید.
  3. میزان شلغم دلخواه است و می توانید کم و زیاد کنید و اندازه خرد کردن را تغییر دهید.
  4. نعنا را برای چند ثانیه تفت دهید وگرنه سریع می سوزد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه