طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار با مغز شکلات تخته ای با فر و بدون فر

دستور پخت کاپ کیک شکلاتی مغزدار

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

 

کاپ کیک شکلاتی مغزدار یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که همان طور که از نام این کاپ کیک پیداست یک نوع کاپ کیک شکلاتی با مغز دلخواه می باشد که بسیار خوشمزه و ساده و نرم است و می توانید برای میان وعده و انواع مهمانی و تولدها این کاپ کیک های خوشمزه را تهیه کنید. کاپ کیک ها را می توانید در قالب مافین و با کمک کپسول کاغذی بپزید یا از کپسول های مقوایی استفاده کنید که دیگر نیازی به قالب ندارد و یا می توانید داخل لیوان ریخته و داخل قابلمه بگذارید تا پخته شود در هر صورت این کاپ کیک شکلاتی برای طرفداران طعم شکلات بسیار خوشمزه است شما می توانید از شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار با فر و بدون فر  را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار 

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۱ پبمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • کره یا ماگارین ۱۲۵ گرم
  • پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری
  • وانیل ۵ گرم
  • بیکینگ پودر ۱۰ گرم
  • گردو خرد شده ۴ ق غذا خوری
  • شکلات چیبپسی یا شکلات تخته ای خرد شده ۴ ق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰درجه  روشن کنید تا گرم شود سپس مواد کاپ کیک شکلاتی مغزدار را در محیط قرار داده تا هم دما شوند و کره نرم شود و بعد آرد را با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا سبک و کرمی شود سپس کره نرم شده را اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا کره به خورد مواد برود و بعد شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار

حالا مخلوط آرد الک شده را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید سپس برای ۳۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا خوب آرد مخلوط شود سپس در ادامه گردوی خرد شده و شکلات چپیسی یا شکلات تخته ای را که با چاقو ریز خرد کردید اضافه کنید و هم بزنید حالا کپسول های کاغذی را داخل قالب مافین ها قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شکلاتی مغزدار با فر

سپس نیمی از کپسول را با مواد کاپ کیک پر کنید و برای تزئین کمی گردو و شکلات روی کاپ کیک ها بریزید سپس سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته و پف کند بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار بدون فر

برای پخت بدون فر این نوع کاپ کیک باید استکان بجای قالب استفاده کنید، لیوان ها را که بهتر است ارتفاع زیادی نداشته باشد را انتخاب کنید و چرب کنید حالا نیمی از لیوان ها را با مایه کاپ کیک پر کنید و کف یک قابلمه با گنجایش مناسب آب جوش بریزید به طوری که لیوان ها تا نصفه داخل آب باشند سپس درب قابلمه را دمکنی قرار دهید و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود بعد از ۳۵ دقیقه زیر حرارت را خاموش کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه در همان حالت باشد سپس از لیوان ها خارج کنید.

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک شکلاتی مغزدار نرم

  1. با مقادیر فوق شما ۲۵ عدد کاپ کیک شکلاتی مغزدار خواهید داشت.
  2. اگر شکلات چیپسی در اختیار نداشتید از کمی شکلات تخته ای خرد شده یا رنده شده می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید مقدار پودر کاکائو را کم و آرد اضافه کنید تا کاپ کیک ساده مغزدار داشته باشید.
  4. می توانید از روغن مایع نیز استفاده کنید ولی طعم کره در این کاپ کیک شکلاتی مغزدار محسوس است، اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید از ماگارین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه