طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی با پف زیاد و تکه های شکلات تخته ای با فر و بدون فر

دستور پخت کیک آلبالو شکلاتی

طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی

 

کیک آلبالو شکلاتی یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای کسانی که طعم شکلات و آلبالو را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این کیک را در قالب های مختلف و طرحدار و یا ساده مستطیل تهیه و سرو کنید. در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن آلبالو می توانید انواع غذا ها و دسر ها و مربا ها را با این میوه ای خوشمزه تهیه کنید. کیک آلبالو شکلاتی یک گزینه خوب برای تهیه یک کیک عصرانه و دورهمی است. اگر تمام نکات را رعایت کنید کیک اصلا حالت خمیری نخواهد داشت و به خوبی پخته می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی را با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو شکلاتی با پف زیاد

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مراب خوری
  • آرد سفید ۲ پیمانه سر صاف
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه سرخالی
  • ماست پر چرب ۱/۲ پیمانه
  • آلبالو هسته گرفته ۱۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • آب ۱ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم

طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی با فر و بدون فر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم  شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه یا تابه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: تهیه مواد آلبالو

در ادامه آلبالو بدون هسته را داخل یک قابلمه ریخته و آب و نشاسته و ۲ ق شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی آلبالو ها نرم شوند و لعاب بی اندازد. این کار باعث می شود آلبالو ها در حین پخت آب ننداخته و غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه مواد کیک آلبالو

تخم مرغ ها را به همراه ۲۰۰ گرم شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. در ادامه ماست را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط آرد را باید به تریج به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن به مدت ۱۵ ثانیه بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: پخت کیک آلبالو خوشمزه

مواد را داخل یک قالب به اندازه ۲۰*۲۵ بریزید و بهتر است یک کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید و مواد کیک را داخل قالب بریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس آلبالو ها را روی کیک ریخته و می توانید شکلات تخته ای را خرد کنید و به طور نامظنم روی کیک قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز به همین روش عمل کنید و مواد را داخل قابلمه بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت اجازه دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک آلبالو شکلاتی با پف زیاد

  1. افزودن شکلات به این کیک دلخواه است.
  2. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۵ تنظیم کنید.
  3. بهتر است بعد از ۴۵ دقیقه با کمک خلال دندان از مرکز کیک چک کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه