طرز تهیه کاپ کیک کشمشی گردویی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک کشمشی

 

یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای کسانی که طعم های ساده وانیلی را دوست دارند بسیار دلچسب است. اما ایده کاپ کیک و پختن آن در فنجان اولین بار در سال ۱۷۹۶ در کتابی به نام American Cookery نوشته شد اما باید بدانید کاپ کیک ها با مافین ها متفاوت هستند شاید در یک دسته قرار بگیرند ولی در طرز تهیه کمی متفاوت هستند. کاپ کیک ها با انواع مواد مختلف و میوه ها تهیه می شوند. اما ما کاپ کیک کشمشی با گردو را به شما یاد خواهیم داد حتی اگر فر نداشته باشید ما کاپ کیک کشمشی بدون فر را به شما خواهیم گفت تا این کاپ کیک ها خوشمزه را در منزل تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی از خوردن آن لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک کشمش و گردو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

 

آرد

۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
کشمش۱/۲ پیمانه
گردو خرده شده۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۲ و ۱/۲ ق چای خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک کشمش و گردو با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قالب مافین را آماده کنید و داخل قالب کپسول ها را قرار دهید اگر قالب مافین ندارید از کسپول های مقوایی استفاده کنید و یا می توانید از قالب تک نفره فلزی که داخلش کپسول گذاشتید استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط آرد

آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم داخل یک کاسه ریخته و سه بار الک کنید تا سبک شود. حتما قبل از شروع کار تمام مواد را داخل محیط آشپزخانه قرار دهید.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود سپس در ادامه به آن روغن و شیر را به ترتیب افزوده و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم : تهیه مواد کاپ کیک کشمش

کشمش را به همراه گردو داخل یک کاسه ریخته و به آن ۱ ق غذا خوری آرد اضافه کنید سپس کشمش و گردوی خرد شده را الک کنید تا آرد اضافی آن خارج شود. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مواد کاپ کیک الک کنید و به آرامی هم بزنید در انتها مخلوط کشمش و گردو را ریخته و با لیسک هم زده تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله پنجم: کاپ کیک کشمشی در فر

از مواد کاپ کیک داخل کپسول های کاغذی می ریزیم به طوری که نیمی از کپسول ها پر شود سپس سینی مافین را داخل فر قرار دهید و دما و زمان را روی ۱۸۰ و ۳۰ دقیقه تنظیم کنید تا کاپ کیک پف کنند و به دلخواه تزئین کنید و سرو کنید.

مرحله ششم: کاپ کیک کشمشی بدون فر

برای تهیه کاپ کیک کشمش بدون فر کافیه یک قابلمه بزرگ روی شعله ملایم قرار دهید و داخل قابلمه یک الک به عنوان سه پایه قرار داده و چند لیوان یک اندازه را انتخاب کنید و داخل لیوان ها را کمی چرب کرده و از مواد کاپ کیک داخل آن بریزید سپس لیوان ها را روی الک قرار داده و به روی درب قابلمه دمکنی قرار می دهیم و روی شعله پخش کن به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود بعد از پخت دور لیوان را آزاد کنید و کاپ کیک ها را جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک کشمش و گردو

  1. می توانید بجای شیر از ماست استفاده کنید.
  2. اضافه کردن آرد به گردو و کشمش باعث می شود کشمش در زمان پخت به ته کاپ کیک نرود.
  3. به دلخواه می توانید روی فر را روشن کنید تا سطح کاپ کیک طلایی شود.
  4. با این مقدار ۱۰ الی ۱۲ عدد کاپ کیک خواهید داشت.
  5. مقدار کشمش را بنا به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.
  6. در فر برقی و ماکروفر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک کشمشی گردویی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر
3 (60%) 5 votes